مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عدم اجرای قانون تخصیص ۱۰ درصد از عوارض قیمت گازوئیل به توسعه حمل‌ونقل ریلی،گفت: با توجه به کمبود منابع مالی این احتمال وجود دارد که دولت برای اجرای قانون مذکور قیمت گازوئیل را ۲۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن پورسید آقایی گفت‌: در قانون دائمی مجلس در ماده 70 الحاق موادی به مقررات مالی دولت، پیش‌بینی شد که 20 درصد از قیمت گازوئیل به‌عنوان عوارض محسوب شود.
وی با بیان این‌که 10 درصد از این رقم به نگهداری راه‌های کشور اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: 10 درصد مابقی نیز به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص خواهد یافت.
وی با یادآوری این‌که قانون مذکور اواخر سال گذشته تصویب شد، افزود: این قانون در فروردین امسال ابلاغ شد و مجلس در بودجه سال 94 ردیفی را به مبلغ 1280 میلیارد تومان برای وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کردند.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای پرداخت این مبلغ یا باید قیمت گازوئیل را بر مبنای این قانون 20 درصد اضافه کنند یا این‌که 20 از نرخ کنونی این حامل انرژی به‌عنوان عوارض تلقی و به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود، اما  فعلا دولت به دلیل کمبود منابع در بخش هدفمندی یارانه‌ها و مشکلات این بخش، وجه افزایش یافته گازوئیل را به این امر اختصاص نداده است.
پورسیدآقایی بیان کرد: در حال حاضر وزارت راه با وزارت نفت و بخش‌های مختلف دولت در حال رایزنی است تا با بهبود نسبی مالی دولت یا 20 درصد از نرخ فعلی گازوئیل را به حساب این ردیف قانونی واریز کنند یا این‌که 20 درصد نرخ گازوئیل 20 درصد دیگر افزایش یابد و به این حساب واریز شود.
وی با بیان این‌که خیلی به حالت اول امیدی نیست، افزود:‌ با توجه به کمبود منابع دولت در پرداخت یارانه‌ها عملا در این مورد مشکل دارد و امکان تخصیص منابع از این محل را ندارند، از این رو این احتمال بیشتر وجود دارد که دولت برای اجرای قانون مجددا 20 درصد قیمت گازوئیل را افزایش دهد.
وی سهم سالانه راه‌آهن از محل این ردیف قانونی را 640 میلیارد تومان اعلام کرد.


منبع:تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار