لرستان؛

وجود618واحد نیمه کاره وتعطیل در لرستان

استاندار لرستان گفت: یکی از چالش های پیش روی مباحث اقتصادی دراین استان 618پروژه های نیمه کاره و تعطیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند افزود: 10 از این طرح های مربوط به طرح های عمرانی و90درصد مربوط به بخش خصوصی وحوزه اقتصادی است.

وی گفت : ارزش این طرح ها 17هزارو 620میلیارد ریال است و در صورت راه اندازی این تعداد طرح بخش عمده ای از دغدغه های این استان از لحاظ اقتصادی و زیرساختی مرتفع خواهد شد.

وی گفت: به رغم مشکلات اقتصادی که وجود داشت در این دوسال دستگاههای اجرایی این استان توانستند تعداد قابل توجه ای از آنان را با کمک بخش خصوصی راه اندازی نمایند.

بازوند با اشاره به احیای این طرح ها گفت: در این راستا ستادی تشکیل شده که وضعیت این واحدهای تعطیل وراکد را دراستان پیگیری و حل نمایند این ستاد که از همه دستگاه ها درگیرعضو هستند وبه صورت ماهیانه تشکیل می شود و به دنبال احیا آنها هستیم که 64 واحد از آنها به تملک بانکها در آمده است وباید توسط آنها راه اندازی شود.

استاندار لرستان با اشاره به چالش های دیگر این استان گفت: دومین چالش پیش روی واحد های اقتصادی مشکل سنگبری ها است مادرکشور 5 هزار واحد سنگبری در کشور داریم با 150هزار اشتغال زایی دارند.

وی افزود: از این تعداد واحد سنگبری که 38 درصد آنها در حوزه صنعت ومعدن است و اغلب با مشکل ارزش افزوده روبرو هستند وحل ان نیازمند عزم جدی د ربحث قانون گذاری و تغییر قانون مالیاتی وارزش افزوده است.

وی با اشاره به بحث صادرات گفت: بازار عراق بازار بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است وپول خوبی در کشور عراق است وباید بخش خصوصی سرمایه گذاری شود دولت زیر ساخت ها را اماده کرده است واین که بخش خصوصی باید قدرت ریسک را داشته باشد واز این بازار استفاده لازم راببرد در بحث خدمات پزشکی و گردشگری دولت شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در این کشورها اماده کرده است وانتظار وتوقع داریم که بخش خصوصی با توجه به فراهم بودن زیرساخت های آنها این وظیفه را به عهده بگیرد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.