مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: امسال برای پروژه سد بفراجرد خلخال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که با صرف این اعتبار در دهه فجر امسال این سد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داود نجفیان در جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: امسال شاهد تحول عظیمی در استان اردبیل با بهره‌برداری از 3 پروژه عظیم استان شامل سد بفراجرد، سد گیوی و زون‌های یک و دو آبرسانی اردبیل می‌شویم.

وی از افزایش 10 برابری اعتبارات در نظر گرفته شده برای سد بفراجرد خلخال خبر داد و افزود: برای این پروژه نیز 20 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که افزایش و رشد چشمگیری در مقایسه با اعتبارات اختصاصی به این سد در سال گذشته داشته است که در دهه فجر امسال این سد به بهره‌برداری می‌رسد.

نجفیان با بیان اینکه پروژه زون‌های یک و دو آبرسانی اردبیل آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد:‌ امسال در حوزه تامین منابع آب در استان اردبیل شاهد اقداماتی مناسب بوده‌ایم که این افزایش اعتبارات هم در حوزه پروژه‌های مرزی و هم غیرمرزی بوده است.

وی همچنین از افزایش 5 برابری اعتبارات آبرسانی مشگین‌شهر با اختصاص 21 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل 3 هزار میلیارد تومان از محل طرح‌های مرزی به استان اختصاص یافته که با اجرای این طرح 63 هزار هکتار از اراضی دیم اردبیل به آبی تبدیل شده و تحولی اساسی در کشاورزی منطقه به وجود می‌آید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته امسال بیش از 400 میلیارد تومان اختصاص یافته که 90 میلیارد تومان آن مربوطه به خداآفرین و 320 میلیارد تومان نیز مربوط به سد خداآفرین بوده و باقیمانده اعتبارات نیز مربوط به سایر پروژه‌ها در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.