مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: همزمان با هفته دولت 60 طرح گازرسانی در روستاهای این استان بهره برداری شد.

گازرسانی به 60 روستای همدان در هفته دولتبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ سید محمد مهدی مهدوی مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: این روستاها در شهرستانهای همدان، ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ، تویسرکان، بهار، فامنین، نهاوند و رزن بهره برداری شده است و چهار هزار و 768 خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این طرحها 273 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: همچنین همزمان با هفته دولت گازرسانی به 52 روستا آغاز شد که با بهره برداری از این طرحها سه هزار و 350 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرحها 270 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است افزود: با بهره برداری از این طرحها تعداد روستاهای برخوردار از گاز استان همدان به 893 روستا رسیده و 188 هزار و 996 هزار خانوار روستایی زیر پوشش گاز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه درصد ضریب نفوذ گاز در روستاهای همدان 96 درصد است گفت: با اتمام گازرسانی 83 طرح که اکنون در دست اجرا است 99.3 درصد از روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز رسانی استان همدان از متوسط کشوری بالاتر است گفت: اکنون 99.8 درصد از خانوارهای شهری همدان از نعمت گاز بهره مند هستند که این رقم در کشور 97 درصد است.

وی اضافه کرد: در روستاهای همدان نیز ضریب نفوذ 96 درصد است که این میزان در کشور 70 درصد است.

وی ادامه داد: 98.4 درصد از جمعیت شهری و روستایی استان همدان از نعمت گاز بهره مند هستند که این رقم در کشور 90 درصد است.

*مصرف گاز در همدان هشت درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از رشد هشت درصدی مصرف گاز در پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: در پنج ماهه امسال 870 میلیون متر مکعب گاز در این استان مصرف شده است.
مهدوی گفت: همچنین در این مدت به 61 روستا گاز رسانی شده و هفت هزار و 800 مشترک جدید اخذ شده و 61 واحد صنعتی و کشاورزی از نعمت گاز بهره مند شدند.

*مشترکان همدانی یک هزار و 100 میلیارد ریال به شرکت گاز بدهی دارند

مهدوی با بیان اینکه مشترکان همدانی یک هزار و 100 میلیارد ریال به شرکت گاز بدهی دارند گفت: از این میزان، بدهی مشترکان خانگی به این شرکت 476 میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: مشترکان گاز همدان با 131 میلیارد ریال بدهی به این شرکت رتبه 11 را به خود اختصاص دادند و کبودراهنگ ، اسدآباد، گل تپه و فامنین بیشترین بدهی را دارند و سرکان، صالح آباد و بهار در وصول مطالبات بهترین وضعیت را دارند.

در حال حاضر در استان همدان 534 هزار و 112 مشترک زیر پوشش شرکت گاز طبیعی قرار دارند که از این تعداد 498 هزار و 200 نفر مشترک خانگی هستند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.