احداث فاز اول باغ گیاه شناسی با کاشت بیش از 30 گونه گیاهی متناسب با شرایط اکولوژیکی پرند در بوستان کوهسار آغاز شد.

علی یحیی پور شهردار پرند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  باغ  گیاه شناسی با طراحی و نظارت کارشناسان و مسؤلان فضای سبز شهر پرند به منظور حفاظت و نگهداری از گیاهان، آشنایی دانشجویان، علاقه مندان و شهروندان با انواع گونه‌های گیاهی، انجام برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی و ترویج استفاده شهروندان از گل و گیاه  احداث می شود.

وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه در مساحتی به وسعت 500 متر مربع آغاز شده و در آن گونه های گیاهی مانند، اقاقیا، ابریشم مصری و ایرانی، بید مجنون، توت زینتی، یاس هلندی، افرای قرمز، چنار، زرشک، پیرکانتا، صنوبر، باران طلا و شمشاد  کاشته می شوند.

شهردار پرند اضافه کرد: در فاز بعدی این باغ که در مجموع مساحت آن به یک هزار متر مربع می رسد، بخش‌های مختلفی از جمله باغ گل، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی رویشی منطقه پرند، باغ میوه‌های بومی ایران، باغ صخره‌ای و مجموعه نهالستان و گلخانه‌های تکثیری ایجاد خواهد شد.

یحیی پور افزود: امیدواریم در کنار تجربه و نظرات کارشناسان فضای سبز، تنوع و افزایش گونه‌های شهر جدید پرند با تکیه بر دانش قدم‌های خوبی برداشته شود.

شهردار پرند با اشاره به مزایا و اهداف ایجاد این باغ گیاهان در پرند بیان کرد: سازگاری گونه‌های کاشته شده با اقلیم منطقه، شناساندن گیاهان بومی منطقه و خاصیت آنها از جمله اهم اهداف مورد نظر در این طرح است.

وی یادآور شد: با هم‌افزایی ظرفیت مجموعه‌های مختلف مثل شهرداری، دانشگاه آزاد و پیام نور پرند و مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان رباط کریم شاهد نگرشی تخصصی و نوآورانه در فضای سبز پرند خواهیم بود.

یحیی پور تصریح کرد: از طریق اقداماتی از این دست تنوعی تازه برای جذب متخصصان به امر فضای سبز با پرهیز از یکنواختی و سلیقه‌های مشخص ایجاد می‌شود.

گفتنی است ؛باغ گیاه‌شناسی شهرداری پرند در فاز یک بلوار علامه طباطبایی،پارک کوهسار واقع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار