حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: دستورالعمل برگزاری مسابقات قرآن زیر ۱۸ سال که برای نخستین‌بار با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، مهرماه اعلام می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقطع شکوفه‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهارداشت: شکوفه های قرآنی باید بدانند که رتبه آوردن در مسابقه تنها راه موفقیت و خدمت گذاری در راه قرآن نیست، زیرا گاهی ممکن است با یک فراموشی و با یک صدم امتیاز رتبه ششم یا هفتم را بدست آورد و این مسئله دلیل بر برتری رتبه‌های بالاتر نیست.

وی اضافه کرد : اصل این است که شما شکوفه‌های قرآنی، در یک اقدام بزرگ تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در سطح کشور شرکت کردید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در این مسابقات قرآن برخی از نوجوانان که حافظ کل قرآن بودند جوایزی را دریافت کردند،  گفت: در روز قیامت افرادی پله‌ها را طی خواهند کرد تا به برترین جایگاه بهشت برسند که علاوه بر حافظ قرآن بودن، عامل به قرآن نیز باشند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه حفظ قرآن شرط لازم برای فهم این معجزه الهی است ، افزود: فهم قرآن لازمه عمل به قرآن است و ما باید خودمان را آماده کنیم تا آیات نورانی قرآن را در زندگی خود بکار گیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در کشورمان بیش از هر روز دیگر نیازمند انسجام، اتحاد و تمرکز در امور هستیم، تصریح کرد : هیچ زمانی برای از دست دادن فرصت‌ها نداریم و باید در کنار هم قرار گیریم تا انتظاراتی که از حوزه‌های قرآنی وجود دارد، محقق شود.

وی با بیان اینکه از سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها، این رقابت ها با مسابقات قرآن دانش‌آموزان ادغام می‌شود گفت: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات قرآن شکوفه‌ها و دانش آموزی را در کنار هم برگزار می‌کنیم و در حقیقت یک مسابقه خواهیم داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برخی از رشته‌های مسابقات شکوفه‌ها در مسابقات آموزش و پرورش نبود که به همین منظور یک بسته تکمیلی برای برگزاری این مسابقات باید داشته باشیم ، گفت : دستور العمل مسابقات قرآن شکوفه‌ها و دانش آموزی مهرماه اعلام می‌شود و امیدواریم زمینه مشارکت بیشتر نیز فراهم شود تا بتوانیم بهره برداری بیشتری از این مسابقات داشته باشیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: امسال اتفاقات خوبی در مسابقات شکوفه‌ها رخ داد که برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیتی، بازدید از اماکن تاریخی، برگزاری جشنواره های ویژه و برنامه‌های ورزشی و تفریحی از جمله این اتفاقات خوب بود که امیدواریم برای سال‌های آینده تقویت شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.