رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت : برای بالابردن ظرفیت لایروبی و بهره‌برداری از قنات ها بیش از 100 رشته قنات از مرمت و بازسازی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مجتبی کیمیایی با بیان اینکه کار مرمت و بازسازی قنات هاطی 20 روز اینده اغاز می شود گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قنات هایی در این طرح احیا می شودکه میزان اب دهی آن ها مطلوب باشد.

کیمیایی با بیان این موضوع که جهاد کشاورزی از اعتبارات محدودی برای بازسازی قنات ها برخوردار است گفت : برای جلوگیری از تکرار کار با جهاد کشاورزی همکاری های لازم را داریم تا با بهره گیری از اعتبارات این نهاد اجتماعی بتوانیم قنات هایی را هم که نیاز به اعتبار بیشتری برای مرمت و بازسازی دارند زیر پوشش قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی ببا اشاره به اینکه بسیج سازندگی خراسان رضوی در مدت فعالیت خود بیش از 43 باب خانه بهداشت را در سطح روستاها مورد بهره‌برداری قرار داده است، عنوان کرد: ساخت خانه‌های عالم یکی دیگر از برنامه هایی است که در سطح روستا ها در حال اجراست و که تا کنون تعداد زیادی از روستا ها از نعمت این خانه ها بهره مند شده اند .

کیمیایی گفت: با توجه به مرمت و بازسازی بیش از 123 باب مسجد درحاشیه شهر مشهد ، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از 300باب مسجد در نواحی محروم شهر مشهد نیز در راستای این طرح مورد بازسازی و مرمت قرار می گیرند.

وی با بیان این موضوع که سپاه برای اجرای طرح های سازندگی و محرومیت زدایی در سطح استان اعتبارات زیادی را از منابع داخلی خود اختصاص داده است، یادآور شد: بسیج سازندگی در راستای رفع محرومیت از کشور و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های زیادی را در دستور کار دارد که در راستای اهداف مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.

کیمیایی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از سه پروژه اقتصاد مقاومتی که شامل استخر پرورش ماهی ، احداث مزرعه و پرورش زنبور عسل در شهرستان خوشاب است افزود: این پروژه ها با ظرفیت اشتغال 42 نفری و با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.