در دنیای امروزی تبلیغات در رسانه نقش بسیار مؤثری در خرید و فروش انواع کالا و خدمات دارند و صاحبان کالا و خدمات برای معرفی و نشان دادن جنسهایشان به مردم از روشهای مدرن در تبلیغات و اقناع استفاده میکنند تکرار فراوان و بازگو کردن مزایای این اجناس باعث روی آوردن افراد به این محصولات میشود.
* اثرات تبلیغات بر روی مردم
در دنیای کنونی به علت تأثیر گستردهی تبلیغات در فروش کالا و خدمات، شرکتها و کارخانهها هر چقدر میتوانند هزینه میکنند که کالا و خدماتشان را به مردم عرضه کنند تا سود بسیاری از این طریق بدست آوردند و افراد متخصص در تبلیغات هر روز شیوهها و روشهای جدیدی را نیز برای این کار به وجود میآورند و تبلیغات جزئی جدایی ناپذیر از زندگی افراد شده است.
گسترش تکنولوژی و تبلیغات رابطه مستقیم با یکدیگر دارند، یعنی تبلیغات همه جنبههای زندگی افراد را در برمیگیرد نمونه بارز این امر را میتوان در تبلیغات پشتسر هم تلفنهای همراه و اینترنت مشاهده کرد.
مریم 27 ساله کاردان حسابداری میگوید: هنگام خرید وسایل و کالاهای مورد نیاز تقریباً 70 درصد از کالا و خدمات تبلیغ شده استفاده میکنم و 30 درصد مابقی را با توجه به ویترین مغازه ها انتخاب میکنم.
در حال حاضر کالاها و اجناس ایرانی دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی هستند و هم رده با کالا و اجناس خارجی، به شمار میروند به همین دلیل مردم در هنگام خرید بیشتر به کالاهای وطنی تمایل دارند و فروشندگان هم بیشتر اجناس ایرانی را به مغازههای خود میآورند.
علی 50 ساله دیپلم ریاضی که به کار فروش لوازم خانگی مشغول است و میگوید: 90 درصد اجناس مغازه من تولید ایران است به همین دلیل مشتریان از من تقاضای اجناس ایرانی را دارند و بیشتر از خرید این کالاها استقبال میکنند.
بیشتر مردم به علت ظاهر مناسب و همچنین کیفیت کالاها، از کالا و اجناس ایرانی استفاده میکنند و مهمتر اینکه با خرید و استفاده از این اجناس داخلی رضایت کامل دارند به همین دلیل باز هم بدون در نظر گرفتن تبلیغات این اجناس را خریداری میکنند.
رضا 60 ساله کارشناس ادبیات فارسی نیز در خصوص خرید کالاهای ایرانی و تأثیر تبلیغات میگوید: تبلیغات به هیچوجه بر روی نظر من تأثیر ندارد و بیشتر سعی میکنم از کالاهای ایرانی استفاده کنم چرا که اجناس ایرانی ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به اجناس خارجی دارند.
* گستردگی تبلیغات خرید را افزایش میدهد
تأثیر تبلیغات در زندگی به گونهای شده که حتی اگر افراد به کالا یا خدمات خاصی هم نیاز نداشته باشند تحت تأثیر تبلیغات گسترده به سمت آن کالا و خدمات روی آورده و برای خرید آن بسیار هزینه میکنند، البته باید توجه داشت که تبلیغات، مصرفگرایی را در جامعه رواج ندهد و مردم در اثر تبلیغات مصرفگرا نشوند و ضمن اینکه فروشندگان نیز به کالاهای مرغوب ایرانی توجه بیشتری داشته باشند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/