کورش علیزاده سرپرست گروه گریم ایرانی در پروژه «محمد رسولالله» در گفتگو با خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کار گریم در این فیلم گفت: این اثر سینمایی به خاطر منحصر به فرد بودنش گریمهای سختی را داشت که ما در این زمینه با یک گروه ایتالیایی همکاری میکردیم و در واقع طراح اصلی آن جانتو درسه ایتالیایی بود.
وی افزود: در خصوص وسعت تیپها و شخصیتها باید بگویم که وسعت آنها مثل لوکیشنهای فیلم بسیار زیاد بود اما کار خوبی از آب درآمد.
وی در خصوص تلفیق ذهنیتها و نظراتی که با گروه ایتالیایی در مورد گریم فیلم میدادند، عنوان کرد: ما حتی اگر زبان همدیگر را نمیفهمیدیم، ادبیات کار همدیگر را درک میکردیم. چون همه ما گریمور بودیم.
فقط در بعضی مواقع مترجم به ما کمک میکرد. البته آنها یک سری روشهای منحصر به فردی داشتند که ما از آنها پیروی میکردیم و آنها نیز از برخی نظرات ما استقبال و استفاده میکردند و مشکلی در این زمینه نداشتیم.
وی در خصوص متفاوت بودن و خاص بودن این فیلم نسبت به دیگر فیلمهای ایرانی ادامه داد: فیلم «محمد رسولالله» فیلم خاصی است. لازم بود دقت و تاکیدات زیادی روی آنها انجام شود و به دلیل وسعت تیپها، شخصیتها و تغییر سنهای متعدد از روشهای آنها استفاده کردیم.
علیزاده در خصوص انتخاب و گریم چهرهها با وجود عدم حضور آنها در زمان پیامبر (ص) بیان کرد: هیچ کس آن زمانها را ندیده است اما ما معمولا یک سری اطلاعات پایه تاریخی داریم که از آنها استفاده میکنیم و بقیه کار به هنر طراحی ربط دارد که از آن اطلاعات پایه به درستی استفاده کرده و تیپهای مختلفی را متناسب با فیلمنامه درست کند.
وی اظهار داشت: سختترین گریم پیری عبدالمطلب و ابوطالب بود.
این گریمور در پایان خاطرنشان کرد: حس و حال من در خصوص همکاری با این فیلم قابل وصف نیست و از این جهت بسیار خوشحالم و این فیلم را در کارنامه کاریام فوقالعاده و عالی نامگذاری میکنم و در واقع میتواند راس کارهای من قرار بگیرد.
انتهای پیام/