مسابقات کارگاه‌های رباتیک مرحله شهرستانی انتخابی کشور برای نخستین بار در سالن کانون پرورشی کودک و نوجوان شماره یک مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شاهین خرم‌نیا، مسئول آموزش رباتیک شهرستان مشگین‌شهر افزود: این مسابقات در رده سنی کودک و نوجوان در دو سطح ربات‌های جنگجو و ربات‌های آتش‌نشان در رشته های قدرت و سرعت برگزار می شود که نفرات اول تا سوم برگزیده از هر رشته به مسابقات انتخابی کشور اعزام می شوند.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این مسابقه، شناخت استعدادهای برتر کودکان و نوجوانان در زمینه خلاقیت و ابتکار فناوری های رباتیک است چراکه در این دوره کودکان و نوجوانان مبتکر و دارای طرح های خلاق توسط مربیان دستچین شده و به نهادهای دولتی برای عقد قرارداد در راستای پشتیبانی و حمایت معرفی می شوند.

در این مسابقات در رشته ربات‌های آتش‌نشان پرهام محسنی، مهیلا اصغری و سورنا تقی‌زاده به ترتیب نفرات نخست تا سوم و در رشته ربات‌های جنگجو پدرام پورمحسنی، سهند فرج‌زاده و المان پاسبانی به ترتیب مقام نخست تا سوم این دور از مسابقات را به خود اختصاص دادند و به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.