مدیر کل دفتر توسعه فن‌آوری سلامت وزارت بهداشت گفت: با فعالیت 340 شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی توانستیم ارزبری را تا 40 درصد کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسین وطن‌پور مدیر کل دفتر توسعه فن آوری سلامت وزارت بهداشت در نشست خبری امروز که در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: برای اصلاح قوانین دست و پاگیر در ثبت و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی کرده‌ایم تا متقاضیان بتوانند شرکت‌های دانش‌بنیان خود را به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها مدتی است بحث توسعه فرهنگ تاسیس شرکت های دانش بنیان‌را مطرح کرده‌ایم و پیگیر آن هستیم، همچنین در گذشته قوانین و مقرراتی دست و پاگیر در روند تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان وجود داشته که به حمدالله امروز بسیاری از آنها رفع شده است.
 
وطن پور ادامه داد: مدتها است ما دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی را تحت فشار گذاشته‌ایم که به محیط بیرون دانشگاه گرایش نداشته باشند و فعالیتی نکنند و مدام حضور فیزیکی در دانشگا‌‌ه‌ها داشته باشند و از دانش و ایده‌های آنها برای تولید محصولات جدید بحث شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم. 

 اهداف تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیر کل دفتر توسعه فن‌آوری سلامت وزارت بهداشت در خصوص اهداف تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: هدف از تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید بیشتر محصولاتی که توان تولید آنها را در داخل کشور داریم اما متاسفانه از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم. از دیگر اهداف تاسیس‌ شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به ایجاد اشتغال جلوگیری از خروج ثروت اشاره کرد.

وطن‌پور در ادامه برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات تولید شده توسط آنها اظهار کرد: به این منظور اولین گردهمایی را در روز یکشنبه 22 شهریور ماه در حوزه سلامت برگزار می‌کنیم که در آن از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت دعوت شده که در این همایش حضور یابند.
 
تفاوتی که این همایش با همایش‌های مشابه دارد این است که در دو بخش تصمیم گیری های کلان با حضور رئیس جمهور ، وزیر بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون تحقیقات و نوآوری وزارت بهداشت، چالشها و راهکارهای لازم برای تجاری سازی محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان بررسی می‌شوند و در بخش دوم از 40 غرفه که اختصاص دارد به 40 شرکت دارویی پرفروش به حاضران اطلاعات می‌دهد.
 
دکتر وطن‌پور در خصوص حوزه‌های موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، هایتک، پروتزهای عصبی، مواد لازم آزمایشگاه‌ها،‌گیاهان دارویی، سلول‌درمانی و داروها فعالیت می‌کنند.شرکت‌های دانش بنیان فعال از مصرف لوازم ساده مصرفی تا شتاب‌دهنده‌ها را تولید می‌کنند.

وی در پایان افزود: امیدواریم شرکت‌های دانش‌بنیان داخل بتوانند بعد از تولید محصولات دانش‌بنیان خود استانداردهای لازمه را از مراجع اخذ کنند تا بتوانند در لیست خرید محصولات مورد نیاز وزارت بهداشت قرار بگیرند.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار