هلند با ایجاد تغییراتی در قوانین خود، آماده اخراج پناهجویان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، هلند تصمیم دارد تغییراتی را در قوانین پذیرش پناهنده‌ها ایجاد کند. با توجه به این تغییرات در صورت رد شدن درخواست پناهندگی مهاجران، غذا و اسکان از آنها سلب می‌شود.

هلند برخلاف آلمان که درها را به روی پناهجویان گشوده و فرانسه که از مجارستان برای نصب حصار ده مایلی انتقاد کرده، آماده سلب حمایت خود از پناهجویان است. از ماه نوامبر (آبان) پناهجویانی که درخواست آنها رد شود کمتر از یک ماه فرصت دارند تا از هلند خارج شوند. همچنین 30 عدد از مراکزی که غذا و اسکان این افراد را فراهم می‌کنند، تعطیل خواهد شد.

"مارک روته،" نخست‌وزیر هلند اعلام کرد پذیرش نامحدود افرادی که شرایط پناهندگی ندارند "دیوانگی" است. وی گفت: منظور من کسانی است که دولتشان حاضر به پذیرش آنهاست ولی آنها تمایلی به بازگشت به کشورشان ندارند. این در حالیست که سازمان‌های خیریه و سازمان ملل از تغییرات اعمال شده، انتقاد کرده‌اند. کمیته تبعیض نژادی سازمان ملل پیش از این اعلام کرد نیازهای اولیه مهاجران بدون قید و شرط باید فراهم شود.

هلند، انگلیس و فنلاند از کشورهایی هستند که چنین اقدامات سختگیرانه‌ای در مواجه با پناهجویان اتخاذ می‌کنند. هلند سال 2014، 18790درخواست پناهندگی دریافت کرده است که از میان آنها 6240 عدد فورا رد شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار