بزرگان پرورش اندام، یاد بیت اله عباسپور، قهرمان فقید را گرامی داشتند.

 به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم ختم بیت‌اله عباسپور قهرمان پرورش‌اندام ایران امروز در حسینیه شهدای عدل برگزار شد.

 آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدارسیون جودو ، طالب نعمت‌پور قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان و از حاضران در مراسم سومین روز در گذشت عباسپور بودند.

 از سوی دیگر ناصر پورعلی‌فرد رئیس فدراسیون  بدنسازی و پروش‌اندام کشورمان به همراه هیات همراه در این مراسم حضور داشتند.

از بزرگان دیگر حاضر در این مراسم، محراب فاطمی قهرمان چندین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان ایران و جهان و کاپیتان ناصر شهبازی خلبان قهرمان کشورمان و همچنین احسان لشگری دارنده مدال برتر کشتی المپیک 2012 لندن به همراه چند تن از مسئولان فدراسیون کشتی در این مراسم حضور پیدا کرده بودند.

محمدرضا رودکی قهرمان جودو کشورمان و محمد محمودی، پیشکسوت کشتی کشورمان نیز در مراسم ختم قهرمان پرورش‌اندام ایران شرکت کرده بودند.

هادی ساعی، عضو شورای شهر تهران و قهرمان چندین دوره تکواندو المپیک و جهان، احسان روزبهانی قهرمان بوکس و جمع کثیری از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزش کشور و دولتداران مرحوم عباسپور و همچنین پرویز برومند دروازده‌بان سابق استقلال و تیم ملی، رضا سلطانی، یزدان راد، علی تبریزی برادران فاطمی در مراسم ختم بیت‌الله عباسپور حضور داشتند.

محمد پاشایی، قهرمان بدنسازی جهان که از دوستان نزدیک مرحوم عباسپور بوده است، گفت: از تک تک عزیزانی که در این مدت کنار خانواده عباسپور بودند تشکر می‌کنم. باید بگویم که در 10 سال آینده متوجه خواهیم شد که بیت الله عباسپور چه شخصیتی داشته است 
وی ادامه: زمانی که عباسپور برای اولین بار در مسابقات مستر المپیا شرکت کرد به دلیل اینکه از تلاش‌های زیاد وی برای حضور در این مسابقه با خبر بودم از شوق گریه کردم.

وی افزود: به طور حتم بیت الله  همیشه در اذهان مردم ایران ماندنی است، چرا که شخصیت وی از لحاظ معرفت و انسانیت در حد یک اسطوره بود.

مرتضی محمودی که از دوستان نزدیک بیت‌الله عباسپور است، در مراسم ختم قهرمان پرورش‌اندام ایران گفت: به طور حتم نبود عباسپور برای خانواده و دوستان وی بسیار سخت است، روزهای خیلی خوبی را در کنار عباسپور گذرانده‌ام.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تلاش فراوان بیماری بیت‌الله بهبود پیدا نکرد و یکی از بهترین ورزشکاران کشورمان مثل شمعی سوخت و از میان ما رفت.  

بیت‌الله علاوه بر اینکه در رشته بدنسازی یک اسطوره بود، از لحاظ اخلاق و معرفت نیز به واقع مردانگی داشت.

ناصر پور علی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت:ضایعه بزرگی برای ورزش کشور و به خصوص رشته پرورش اندام رقم خورد و از دست دادن بیت الله عباسپور یکی از تلخ ترین اتفاق های این رشته ورزشی را رقم زد.امیدوارم عباسپور با امام حسین (ع)و حضرت اباالفضل عباس محشور گردد.از خداوند برای بازماندگان آن مرحوم آرزوی صبر دارم.

حسن پناهی قهرمان آسیا در رشته پرورش اندام گفت :این اتفاق بر دل مردم ایران به خصوص جامعه ورزش کشور  ودوستان وی داغ بزرگی گذاشت.
وی افزود :بیت الله اعتقاد عجیبی به امام زمان (عج)داشت و به همه ورزشکاران تاکید میکرد برای حسینی زندگی کردن باید همیشه حلال و حرام را حتی در سخت ترین شرایط رعایت کرد.ورزشکاران کشورمان باید راه این پهلوان را ادامه دهند.

وی در خصوص شایعه مرگ بیت اله به دلیل مصرف مکمل های بدنسازی بیان کرد :استفاده از مکمل هیچ ارتباطی به ییماری واسکولیت ندارد و نباید این شایعات کذب مطرح شود.به گفته پزشکان از هر یک میلیون نفر یک نفر گریبانگیر این بیماری می شود واز بد روزگار عباسپور نیز دچاراین بیماری شد.

وی در  خصوص صحبت های یکی از مسئولان وزارت ورزش مبنی بر  تاثیر مکمل های مصرفی از سوی  دنیس جیمز  مریی سابق بیت اله در این بیماری گفت :همان گونه که گفتم مکمل تاثیری در بیماری بیت اله نداشته است .ضمن این که بیت اله آنقدر از رشته پرورش اندام مطلع بود که نیازی به استفاده از مربی ثابت در کنار خود نداشت و فقط گاهی  اوقات از برخی قهرمانان دنیا مشاوره می گرفت و دنیس جیمز یکی از همین مشاوران بود.


قاسم عباسپور برادر بیت اله عباسپور :بیت اله از دی ماه سال گذشته مقداری از ناحیه شکم و پا درد داشت.در ابتدا فکر نمی کردیم بیماری وی تا این اندازه حاد باشد  از همین رو او با اصرار خانواده  تحت آزمایش قرار گرفت و مدتی تمرینات را کنار گذاشت .

وی ادامه داد :از 25 اردیبهشت بیماری وی شدت یافت.در آن روز ما مسافر منطقه ای زیارتی در بیجار کردستان بودیم اما به دلیل اوج گرفتن بیماری به سرعت خود را به تهران رسانده و بیت اله را در بیمارستان بستری کردیم.

وی ادامه داد:متاسفانه به دلیل خاص بودن این بیماران تا یک ماه نفهمیدند که بیماری بیت اله واسکولیت بوده است .طول درمان این بیماری بسیار زیاد است.به مرور اعضای بدن بیمار از بین میرود.پزشکان میگفتند تنها فردی همانند بیت اله میتواند 4 ماه با این بیماری مبارزه کند چرا که واسکولیت بعد از 20 روز مرگ را برای فرد بیمار به همراه دارد.

عباسپور بیان کرد :مشکل اصلی ما عدم شناخت به موقع بیماری از سوی پزشکان بود که سبب شد آن ها نتوانند به موقع تجویزهای مناسب پزشکی را انجام دهند.بارها از ناصر پور علی فرد رئیس فدراسیون پرورش اندام خواستیم در نامه نگاری با وزیر ورزش و وزیر بهداشت پزشکانی با تخصص تر را حتی از نقاط دیگر دنیا برای مداوا با هزینه خودمان استخدام کنند اما وی توجهی به موضوع به این مهمی نکرد.آمریکا و قطر خواستار مداوای بیت اله بودند اما خود مرحوم قبول نکرد که در خارج از کشور مداوا شد. پس از این رویدادها بیماری وی به حدی رسید که درمان را غیر ممکن ساخت.یک ماه و نیم منتظر پور علی فرد و وزیر ورزش ماندیم تا با نامه نگاری بهترین پزشکان ایرانی را برای مداوای او استخدام کننداما آن ها در نهایت گفتند کاری نمی توانند بکنند.این قصه برخورد با یک قهرمان ملی و اسوه اخلاق در ورزش کشور ما است.

وی ادامه داد :در مراسم تشییع بیت اله نزدیک به 30 هزار نفر شرکت کردند .این نشان از اخلاق و مرام و سادگی مرحوم بود.وی به دلیل سادگی اجازه هرگونه سوء استفاده اطرافیان از خود را میداد.متاسفانه مسئولین ورزش کشور در زمانی به یاد قهرمان خود افتادند که وی آخرین نفس های خود را میکشید و کار تمام شده بود.


کاپیتان شهبازی :این ضایعه تلخ را به تمام هموطنان به خصوص جامعه ورزش کشور و مردم شریف میانه و بیجار تسلیت می گویم.بیت اله اسطوره صبر و معرفت در ورزش کشور بود.امیدوارم ناهماهنگی مسئولین در ماجرای بیت الله برای سایر ورزشکاران و چهره های کشورمان تکرار نشود .امیدوارم با این اتفاق بیشتر قدر داشته های خود را بدانیم.


محراب فاطمی :بیت اله از نزدیک ترین دوستان من و اسطوره ورزش پرورش اندام و فردی اخلاق مدار در جامعه ورزش کشور بود.این ضایعه برای تمام مردم دردناک است و من در حال حاضر فقدان چنین شخصیتی را باور نکرده ام


احسان لشگری :خیلی حیف شد فردی که اسطوره بود و می توانست اتفاقات بهتری را پرورش اندام کشور رقم زند به این راحتی از میان ما رفت.این ضایعه بزرگ را به تمام مردم ورزش دوست ایران وبه خصوص خانواده بیت اله عزیز تسلیت می گویم.


محمدرضا رودکی :دل همه ورزشکاران از این اتفاق به درد آمد.عباسپور از انسانیت بالایی برخوردار بود.ورزشکاران کشور ما ثابت کردند در مسائل این چنینی  با اتحاد خود نسبت به مسئولین ورزشی پیشگام هستند و امیدوارم با این اتفاق مدیران ما بیش از گذشته به فکر قهرمانان و پهلوانان باشند.

کیومرث هاشمی :به طور حتم درگذشت اسوه اخلاق ورزش کشور برای همه ما دردناک است.ضمن تسلیت به خانواده عباسپور امیدوارم دیگر شاهد از بین رفتن این چنینی نخبه های ورزش کشور نباشیم.
امیر علی اکبری :حدود هشت سال افتخار آشنایی و شاگردی بیت اله عباسپور را داشتم.وی از نخبگان ورزش کشور  و از نعمت های ورزش بود.امیدوارم از این پس  قدر اسطوره های ورزشی خود را بیشتر بدانیم و در زمان زنده بودن کنار آن ها باشیم .به سهم خود این اتقاق تاسف آور رابه جامعه ورزش و خانواده وی تسلیت می گویم.

مجتبی ملکی :متاسفانه نخبه های ورزش کشور به راحتی از میان ما می روند و این موضوع خوشایند هیچ فردی در کشور ما نیست.عباسپور از بهترین ورزشکاران پرورش اندام تاریخ کشور و دنیا بود و به طور حتم برای دیدن چنین فردی در جامعه ورزش باید سال های سال منتطر بمانیم.

محسن عباسی هماهنگ کننده امور اداری بیت اله عباسپور گفت :ما نه تنها یک قهرمان ، بلکه معلم و اسوه اخلاقی ورزش کشور را از دست دادیم. وی به دلیل اعتقاد و ایمان به خدابه عنوان تنها ایرانی تاریخ رشته پرورش اندام توانست سه دوره در مسابقات مستر المپیا معتبرترین مسابقات این رشته ورزشی شرکت کند و برلی چهارمین مرتبه سهمیه شرکت در این مسابقات را به دست آورد ولی اجل به این قهرمان اجازه شرکت در مسابقات را نداد.

وی ادامه داد :ما باید قدر اسطوره ها را تا زمان زنده بودن آن ها بدانیم.عباسپور به خاطر منش والای انسانی و اعتقادات خاص مذهبی تختی زمانه خود بود.

وی ادامه داد :مجید رحمانی قهرمان مسابقات اور آل جهان روزی از بیت اله پرسید برای این که چهره قهرمان پرورش اندام در هنگام مسابقات به دلیل رژیم های سنگین تغییر نکند چه باید کرد ؟وی در پاسخ گفت به موقع نماز خواندن سیرت و صورت یک قهرمان را زیبا می کند.این موصوع نشان از ایمان بالای آن مرحوم دارد.

عباسی افزود :باید از هواداران بیت اله که در دوران بیماری و پس از مرگ وی یار و یاور بودند قدردانی کنم.عباسی گفت :مسئولان ما باید خیلی بیشتر به فکر اسطوره های ورزش کشور باشند.بیت اله در مقابل دیدگان همین مسئولان سوخت و این عزیزان باید از چنین اتفاقاتی درس گرفته و اجازه تکرار این مسائل را ندهند.

وی ادامه داد :ضمن این که مردم ایران باید بدانند خانواده بیت اله و همسر وی 4ماه تمام این اسطوره را حمایت کردند و علی رغم اوضاع روحی بد مثل کوه پشت جگر گوشه خود بودند.

کمال شریفی :مرگ بیت اله من را به یاد از دست رفتن روح اله داداشی انداخت.در طول مدت زمانی کوتاه 2 تن از بهترین دوستان خود را به راحتی از دست دادم و امیدوارم دیگر اینگونه شاهد پر پر شدن ورزشکاران کشور نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار