کرمان؛

مدارس کرمان میزبان 550 هزار دانش‌آموز

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس این استان در سال تحصیلی جدید، میزبان 550 هزار دانش‌آموز هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سید داوود ملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 22 روز دیگر تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است ، افزود: سال تحصیلی امسال با5 هزار و 554 مدرسه، حدود 47 هزار معلم و پذیرش 550هزاردانش‌آموز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های نظام آموزشی ما در سال‌های گذشته، توجه به آموزش اتباع بیگانه است، خاطرنشان کرد: در استان کرمان بر اساس دستورالعمل‌های پیش‌بینی شده، دانش‌آموزان اتباع بیگانه در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، زرند و مهمان‌شهر بردسیر زیر پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

ملکی پیش بینی کرد: امسال تعداد 6 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه به آمار 14 هزار نفر قبلی افزوده شود و در نتیجه مدارس ، میزبان 23 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در استان باشند.

ملکی در بخش دیگری از سخنانش به هوشمند سازی مدارس اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در این زمینه یک میلیارد تومان هزینه سخت‌افزاری شده است اما اصل هوشمندسازی یعنی برای تولید محتوای هوشمند تلاش بر این است در محتوای الکترونیک و محتوای کتب آموزشی به سوی کیفیت بخشی پیش برویم.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان با اعلام اینکه توجه و تاکید ما بر تشکل‌های دانش‌آموزی است ، یادآور شد: تابستان گذشته علیرغم نبود اعتبارات، با مشارکت نهادهای فرهنگی بالغ بر 4 هزار نفر را آموزش دادیم در حالیکه مربیان پرورشی و مشاوران مدارس 3 هزار و 200 نفر بودند.

ملکی گفت: در حال حاضر 52 کانون از 80 کانون فرهنگی فعال شده و 72 اردوگاه که در معرض تعطیلی قرار داشتند ساماندهی شده‌اند از این رو نشاط خوبی در حوزه پرورشی ایجاد شده است.

وی افزود: در زمینه تربیت بدنی نیز احیای فضاهای ورزشی، بازآموزی و توانمندسازی مربیان ورزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است ضمن اینکه در بخش تربیت بدنی به نیروی تخصصی رسیده‌ایم.

ملکی با اشاره به اینکه یک میلیون و 650 هزار تومان هزینه سرانه هر دانش‌آموز است ، خاطرنشان کرد: البته این رقم به اشکال مختلفی در حال نوسان است اما بخش عمده‌ای از این هزینه را دولت پرداخت می‌کند و بخشی نیز از محل مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم آموزش و پرورش استان کرمان سعی کرده است تا آموزش را از جنبه اندیشه مخزنی به اندیشه پروری تبدیل کند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مدارس ، دانش آموز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.