رودخانه هراز بهترین شرایط برای ایجاد زیرساختهای گردشگری و تفریحی دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری، سرپرست فرمانداری آمل در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر آمل که برای تعیین تکلیف حریم و ایجادمنطقه گردشگری رودخانه هراز در شهرآمل برگزار شد، گفت: نگاه های انقباضی برای طرح های عمرانی و توسعه شهری در مدیریت فعلی شهرستان پذیرفتنی نیست وانتظار است در راستای خدمت صادقانه و مطالبات به حق شهروندان مشکلات و گره های کور اداری در سطح شهرستان ویا استانی وجود نداشته باشد.

احمد منفرد افزود: انتظار مجموعه شهرستان آمل این هست که شرکت آب منطقه مازندران با ملاحظات قانونی و حمایتی خودش برای زیباسازی و استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب خروشان رودخانه هراز که از داخل شهر آمل می گذرد در راستای زیباسازی و ایجاد مکان های رفاهی وگردشگری برای شهروندان ومسافران از شهرداری آمل حمایت کند.

سرپرست فرمانداری آمل گفت : طول کلی رودخانه هراز از سرچشمه آن از دامنه های دماوند تا عبور از شهر آمل بیش از85کیلومتر است که هشت کیلومتر آن به عنوان مسیر عبوری از داخل شهر آمل می گذرد وبهترین شرایط را برای ایجاد زیرساختهای گردشگری وتفریحی دارد.

منفرد با اشاره به اینکه اکنون دیگر نباید عقب گرد داشته باشیم وتصمیم های کورکورانه ای که درگذشته گرفته شد باید با نگاه تعاملی شرکت آب منطقه ای استان و شهرستان واعضای شورای شهر باشد، تصریح کرد: یکی از موضوع های بسیارمهم حیاتی درموضع رودخانه هراز واجرای طرح های گردشگری ویا ساماندهی این رودخانه وجود دارد، ساماندهی اصولی وهدفمند با نگاه کارشناسانه وبدون نگاه اقتصادی به این رودخانه است.

به گفته وی : انتظار است مجری مطالعات این پروژه با استناد به نمونه های اجرا شده داخلی وحتی خارجی در حاشیه رودخانه هایی که از داخل شهرها عبور می کند، داشته و آن را در شهر آمل اجرا کند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اشاره به متوسط دبی سالانه رودخانه هراز گفت: حیف هست که بدون هیچ بهره برداری مناسبی ، رودخانه پرآب هراز با عبور از شهر آمل به دریا بریزد واستفاده ای از آن نشود.

منفردافزود:ساماندهی رودخانه هراز در شهر آمل با اجرای طرح های گردشگری و تفریحی باید آمل را به مانند اصفهان در داشتن رودخانه زاینده رود مطرح کند.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.