حدود 37 میلیارد تومان بوجه برای خرید ادوات کشاورزی در مازندران اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران با با بیان اینکه تولید برنج، سایر زراعت ها، باغبانی، دام، شیلات و صنایع زیر بخش های زراعت استان را شامل می شود، از اختصاص 36 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار جهت خرید ادوات کشاورزی امسال در مازندران خبر داد.

موسی نژاد با افزود: با اشاره به اینکه بحث برنج و نشاء کاران برنج اولویت اول کشاورزی مازندران است و افزایش در تبدیل کشت سنتی به کشت مکانیزه نیز نیازمند ورود ماشین آلات نشاء کاری و وجین کن، از خرید 165 ماشین آلات در بخش برنج خبر داد.

وی تصریح کرد: خرید 40 دستگاه نیز در بخش سایر زراعت ها چون گندم، سویا و کلزا پیش بینی شد که تهیه دستگاههای خطی کارها و ردیف کارها در تولید گندم استان از آن جمله است.

رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران گفت: به منظور صرفه جویی در میزان مصرف سم و حفظ محیط زیست استان هم خرید 25 دستگاه سم پاش اتومایزر پیش بینی شده است.

موسی نژاد تعداد ماشین آلات بخش دام را 30 دستگاه، بخش شیلات را 8 دستگاه و در بخش صنایع را 42 دستگاه اعلام کرد.

به گفته وی 70 درصد ادوات کشاورزی مازندران فرسوده و دارای عمری بیش از 13 سال و عملیات نوسازی نیز بیشتر در شهرستانهای مرکزی و شرق استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.