رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: در سال جاری نخست، موافقت اصولی اپراتورهای مجازی صادر می‌شود و صدور پروانه منوط به کسب توافق با اپراتورهای موجود است.

ارائه موافقتنامه اصولی به اپراتورهای مجازی در سال جاری به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با بیان اینکه بررسی درخواستها برای صدور مجوز اپراتورهای مجازی شروع شده است، اظهارکرد: تاکنون 51 شرکت درخواست ارائه داده‌اند.

وی صدور پروانه را منوط به توافق با اپراتورهای موبایل عنوان کرد و افزود: پس از ارائه موافقت اصولی، این گروه، شش ماه فرصت دارند با اپراتورهای موبایل به توافق برسند و در مرحله بعد پروانه صادر می‌شود.

عمیدیان با اشاره به اینکه اپراتور مجازی در زمان کوتاهی شروع بکار می‌کند، گفت: از 51 متقاضی، به هر تعدادی که امتیاز حد نصاب را کسب کنند، موافقت اصولی داده می‌شود.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی محدودیتی در تعداد اپراتورهای مجازی ندارد، افزود: تعداد بیشتر مساوی است با رقابت بیشتر، که مطلوب است. اما کسب تمام شرایط کار دشواری است و به نظر نمی‌رسد تعداد زیادی قادر باشند تا آخرین مرحله و کسب توافق با اپراتور پیش بروند.

عمیدیان انگیزه دولت را از طرح اپراتور مجازی، تولید محتوا و خدمات جدید عنوان کرد و گفت: با صدور پروانه برای اپراتورها زمینه‌های جدیدی برای تولید و تبادل محتوا فراهم می‌شود که به افزایش رقابت و همچنین افزایش سهم اپراتورهای دارای شبکه خواهد شد که این موضوع می‌تواند برای اپراتورها هم جذاب باشد و رویکرد مثبت اپراتورها را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر شرکتی که نوآوری کند و خدمت جدیدتری داشته باشد شانس توافق و موفقیت بالاتری هم خواهد داشت.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در ادامه با اشاره به هفته دولت و صدور هفت پروانه FCP در این هفته گفت: پروانه Servco هم در حال بررسی است و درصورت تکمیل مدارک به زودی نخستین پروانه آن صادر می‌شود.

وی با تاکید بر نقش پروانه‌های صادره سازمان در امر اشتغالزائی تصریح کرد : به عنوان مثال تاکنون یک پروانه مراکز تماس صادر شده و چندین تقاضا هم در حال پیگیری است و می‌تواند با رویکردی که در آن به شهرهای کوچک شده است به این امر کمک شایانی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار