دقایقی پس از از کار افتادن وب سایت دفتر ملی جرائم بریتانیا هکرها در فیس بوک خود پیام حمله سایبری به این پایگاه را منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه هکری موسوم به  Lizard Squad  به پایگاه اینترنتی مرکز ملی مبارزه با جرائم بریتانیا حمله کردند و موجب از دسترس خارج شدن آن شدند. این گروه هکری مدعی شده با اجرای حملات توزیع شده اختلال در سرویس دهی با DDoS  باعث از کار افتادن پایگاه مذکور گردیده است.

ساعاتی بعد از از دسترس خارج شدن وب سایت دفتر ملی مبارزه با جرائم، این گروه هکری مسئولیت حمله به این وب سایت را بر عهده گرفت و در توئیتر خود نوشت:

 "nationalcrimeagency.gov.uk/  #offline.”

حمله هکرها به دفتر ملی جرائم بریتانیا//در حال کار

شواهد حاکی از آن است که هکرها این اقدام را در پاسخ به دستگیری 6 نوجوان که ابزار ساخته شده توسط این گروه را خریداری کرده بودند انجام شده است.

حمله هکرها به دفتر ملی جرائم بریتانیا//در حال کار


درپی این حمله وب سایت دفتر ملی مبارزه با جرائم انگلیس از دسترس خارج شد. سخنگوی دفتر در پاسخ به خبرگزاری گاردین دراین باره اظهار داشت: "این یک هک کوتاه بوده است و در بدترین حالت ناراحتی موقت کاربران را به دنبال خواهد داشت ولی موجب افشای اطلاعات کاربران نشده است."

هفته گذشته دفترملی مبارزه با جرائم انگلیس اعلام کرده بود که چند نوجوان را به اتهام اقدام به حمله سایبری با ابزاری موسوم به Lizard Stresser، دستگیر کرده است. افراد بازداشت شده به استفاده از ابزار فوق برای حمله به پایگاه اینترنتی روزنامه ها، مدارس، شرکت های بازی سازی و چند فروشنده اینترنتی متهم شده اند.

ابزار Lizard Stresser توسط گروه هکری  Lizard Squad ساخته شده و برای اجرای حملات توزیع شده اختلال در سرویس دهی کاربرد دارد. حملات توزیع شده اختلال در سرویس دهی یا DDoS، نوعی از حملات سایبری هستند که در آن مهاجم حجم زیادی از ترافیک جعلی را به منظور از کار انداختن یا اختلال درعملکرد سامانه به سوی هدف ارسال می کند.


حمله هکرها به دفتر ملی جرائم بریتانیا//در حال کار


ظاهراً هکرها از ابزار ساخت دست خود یعنی Lizard Stresser، در حمله به این پایگاه استفاده کرده اند. بنابر گزارشات دریافتی در سال گذشته نیز از ابزاری که دارای شباهت زیادی با کد این ابزار داشته است در حمله به شبکه پایگاه مایکروسافت ایکس باکس و سونی استفاده شده بود.

دفتر ملی مبارزه با جرائم، نهادی دولتی در بریتانیا است که مسئولیت مقابله و پاسخگویی در برابر حملات سازمان یافته و جرائم سایبری را بر عهده دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار