استان سمنان از لحاظ تعداد معادن رتبه پنجم کشوری و از لحاظ میزان استخراج رتبه ششم کشوری و از لحاظ تعداد پرسنل شاغل در معادن رتبه ششم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

استخراج سالانه 15 میلیون تن مواد معدنی در استان سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز اسودی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سمنان در میان بازدید از چند معدن استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای بیش از ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی است،گفت: پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع از این استان وجود دارد.

اسودی همچنین با بیان اینکه در استان سمنان بیش از ۴۷۰ میلیون تن ذخیره قطعی معدنی وجود دارد، افزود: در حال حاضر با بهره برداری از ۴۰ نوع ماده معدنی بالغ بر ۱۵ میلیون تن مواد معدنی در سال استخراج می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: استخراج سالانه ۱۵ میلیون تن از ۵۰۰ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان و اشتغال مستقیم حدود چهار هزار نفر در این بخش با سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از توانمندی های بخش معادن استان است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: معادن ، استخراج ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.