عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی ۶ تا ۷ میلیون تومان برخواهد گشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: همه دوست دارند خودروها قیمت مناسب داشته باشند، اما باتوجه به روند افزایشی قیمت دلار در سالهای اخیر،‌باید بگوییم در این سال ها قیمت خودرو افزایشی نداشته است.
 
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنهاکمترین میزان افزایش قیمت را داشته است.
 
وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت  قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان برخواهد گشت.
 
عضو هیات مدیره انجمن  قطعه سازان ایران افزود: اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است .
 
وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در داخل گفت: در حقیقت شرکت های خودرو ساز ایرانی از طریق دولت مدیریت می شوند و به معنای واقعی خصوصی سازی صورت نگرفته است.
 
نجفی منش افزود : منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت  قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملا درستی است .
 
عضو هیات مدیره  انجمن  قطعه سازان ایران گفت: برای آینده در نظر داریم تلاش کنیم به گونه ای برنامه ریزی شود که یک خودرو بیش از ده سال در کشور تولید نشود.
 
وی افزود: طراحی پلتفرم خودرو برای  نخستین بار در ایران با همکاری یک شرکت ایتالیایی در دست انجام است و در مدت دو تا سه سال آینده به نام و مالکیت ایران عرضه خواهدشد.
 
نجفی منش گفت: ارائه پلتفرم داخلی سبب خواهد شد که  قیمت تمام شده خودرو برای  خودروسازان  پایین تر بیاید تا مشتریان هم بتوانند با قیمت پایین تری خودروی داخلی را خریداری کنند.
 
عضو هیات مدیره  انجمن خودروسازان اضافه کرد: بانک مرکزی می خواهد ارز را تک نرخی کند تا قیمت ارز را بازار تعیین کند و با توجه به این مسئله مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.
 
وی گفت: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای،خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهندکرداما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهدیافت.
 
عضو هیات مدیره انجمن  قطعه سازان ایران گفت : اگر قیمت نان سنگک به 500 تومان  و دلار به 1000 تومان  باز گردد می توان امیدوار بود که  خودرو هم ارزان شود وچون کاهش قیمت نان و دلار غیر ممکن است به ارزان شدن خودرو هم نباید امیدوار بود.  
 
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خودروی صفر ممنوع
۱۲:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خودروی صفر ممنوع
اندکی صبر سحر نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۳:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
وقتی دلار گرون میشه میگن تاثیر دلار و قیمت ماشین تابع ارزه چون ارزبری داره ولی وقتی دلار ثابته و تورم داخلی داریم میگن 15 درصد خودرو ارزبری داره و چون 85 درصدش تولید داخله و تابع تورم باید گرون بشه . واقعا که از دست مهندس نعمت زاده !!!! خریدن خودرو صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
عزیزان
دزدی انواع و اقسام و روش هایی !!! دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر قیمت دلار صد در صد کاهش پیدا کنه باز هم خودروسازان ادعا و بهنه دیگری دارند و از رو نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۸:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
پژو پارس ۹۴ خشک ۱۵ میلیون خریدارم
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۷:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر صادرات برای شما بیشتر،سود داره خوب همین کار،کنید .... واردات خودرو هم آزاد کنید ......ببینم کی ميخره ماشيناي شما را اصلا شما در خارج از کشور بفروشید ما هم ماشین خارجی می خریم نه خانی رفته نه خانی اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
مردم شمارو بخدا ماشین صفر نخرید کمپین تا ارزان و با کیفیت شدن خودروها ادامه پیدا خواهد کرد اگه دلار میشد زیر هزارتومان هم ماشین رو ارزان نمیکردن اینا باید بفهمن که مردم عقل و شعور دارن هرکی بخره خیانت کرده هم به پیشرفت مملکت چون مجبور میشن با کیفبت تولید کنن هم به جان مردم و هم به مال مردم اتحاد اتحاد اتحاد تا رسیدن به مقصد و پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
قبل از برداشته شدن تحریم تمام گناه ها گردن تحریم بود الان بهانه بالا بودن قیمت دلار را می گیرند دلار بشود 500 تومان هم قیمت را پایین نمی آورند و می گویند باید هوا آفتابی و آسمان مهتابی باشد . اما بدانند این کمپین تحریم خرید خودرو صفر کار خود را می کند و مجبور به حراج خواهند شد