مسوولان امور مسجدالحرام، بخش زیرین پرده کعبه مشرفه را با هدف آمادگی برای موسم حج تمتع به مقدار تقریباً سه متر بالا کشیدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:اداره کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)، طبق سنتی سالانه و همزمان با ورود حجاج به سرزمین وحی برای انجام مناسک حج تمتع، بخش زیرین پرده کعبه مشرفه را به مقدار تقریباً سه متر بالا کشید و همچنین بخش بالاکشیده را با پارچه‌هایی از پنبه به عرض تقریباً دو متر از تمام چهار طرف پوشاند.

پرده کعبه سه متر بالا کشیده شد+عکس

«محمد بن عبدالله باجوده»، مدیرکل کارگاه بافت پرده کعبه در این باره گفت: این اقدام از باب پیشگیری و جلوگیری از آسیب رسیدن به پرده کعبه مشرفه با توجه به فرا رسیدن موسم حج و خیل عظیم جمعیت حجاج اتخاذ شده است، زیرا همه تمایل دارند پرده کعبه را لمس کنند و ازدحام جمعیت ممکن است پرده کعبه را در معرض آسیب قرار دهد به ویژه اینکه برخی به بریدن قطعاتی از پرده کعبه دست می‌زنند و به همین سبب پرده کعبه مشرفه بالا کشیده شد.

وی افزود: اداره کل امور مسجدالحرام ومسجدالنبی(ص) از طریق کارگاه بافت پرده کعبه مشرفه در طول سال به مراقبت و نگهداری از پرده کعبه مشرفه می‌پردازد.

پرده کعبه سه متر بالا کشیده شد+عکس


مدیرکل کارگاه بافت پرده کعبه افزود: این اقدام همه ساله در موسم‌هایی که جمعیت طواف‌کننده به اوج خود می‌رسد، انجام می‌شود و هدف از آن حفظ پرده کعبه مشرفه در برابر پاره شدن یا هرگونه آسیب است.

پرده کعبه سه متر بالا کشیده شد+عکس

محمد بن عبدالله باوجوده تأکید کرد: وضع پرده کعبه مشرفه پس از پایان موسم حج به حالت قبلی برمی‌گردد.

منبع: ایکنا
انتهای پیام/
برچسب ها: کعبه ، مسجدالحرام ، مدینه ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.