اکو کمپ کوهنوردی روز گذشته با حضور دبیر فدراسیون و مسئولین منطقه، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با این کمپ کوهنوردی که در زمینی به مساحت 300 متر مربع بر پا شده، از هیچ گونه مصالح ساختمانی استفاده نشده است. 

استفاده از کمپ استاندارد، شرایطی که مورد قبول یک گردشگری خارجی و حتی داخلی، استانداردهای فصل توریست می‌تواند به جذب گردشگر و کوهنورد به دماوند باشد این کمپ‌ها که در کشورهایی که کوهنوردی در آن صورت می‌گیرد، وجود دارد در فصل کوهنوردی بر پا می‌شود و در اواخر فصل برچیده می‌شود و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی‌زند. 

این گونه کمپ‌ها محلی برای چادر استراحت، چادر اجتماعات ، چادر استحمام، سرویس‌های بهداشتی‌، چادر آشپزخانه و نشستهای شبانه کوهنوردان و گردشگران است. 

در مراسم افتتاحیه این کمپ‌ هادی صابری دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی مدیرکمیته طبیعت گردی کشور و مسئولین محلی حضور داشتند و یک کمپ ارتفاع نیز در ارتفاع 4000 متری نیز به عنوان شعبه دوم زده شده است. 

گفتنی است، روستای ناندل در قسمت جبهه شمال شرقی دماوند قرار گرفته است که کوهنوردان نیز از این مسیر برای صعود به دماوند استفاده می‌کنند.

صعود ایرانی‌ها به یکی قلل باراشگیری 
 
بنا برگزارش های رسیده، کوهنوردان ایرانی حاضر در منطقه هیماچال هند یخچال باراشگیری، روز گذشته این نفرات موفق شدند یکی از قلل این منطقه به ارتفاع 5800 متری را فتح کنند و تلاش برای قلل دیگر ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار