رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم گفت: امسال 22 تعاونی با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه خدمات راه‌اندازی شده است و همچنین در بخش تعاونی بانوان شش شرکت صنایع دستی تشکیل دادیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، صالح برائی‌نژاد ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان به مناسبت هفته تعاون با فرماندار بم اظهار داشت: در بحث تشکیل تعاونی‌ها این اداره به سمت ارتقا کیفیت بیشتر و تشکیل شرکت تعاونی‌های هفت نفره مطلوب تلاش می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم افزود: باید فرهنگ تعاون را در جامعه نهادینه کرد و فلسفه شکل‌گیری شرکت تعاونی حمایت دولت از سرمایه‌گذار است.

وی گفت: امسال 22 تعاونی با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه خدمات راه‌اندازی شده است و همچنین در بخش تعاونی بانوان شش شرکت صنایع دستی تشکیل دادیم.

برائی‌نژاد تصریح کرد: در استان کرمان در تمام حوزه‌های تعاون در رتبه برتر قرار داریم و در سال 93 روند روبه رشدی در شهرستان بم داشتیم.

وی عنوان کرد: در بحث بیمه بیکاری امسال 30 نفر بیشتر مراجعه کننده نداشتیم و آن هم در کارگاه‌های کوچک اتفاق افتاده است.

اشک: فرهنک کار و تلاش در کرمان خیلی ضعیف است
در این دیدار رضا اشک فرماندار بم اظهار داشت: امیدوارم در تمام هفته‌ها در خدمت مردم و قشر کارگر که از اقشار زحمتکش جامعه هستند با تلاش مستمر خدمت‌رسانی کنید.

وی خاطرنشان کرد: کمیت تعاونی‌های خرد کاری را از دوش جامعه بر نمی‌دارد، چراکه تعاونی‌ها باید تولید کالا و اشتغالزایی داشته باشند تا در اقتصاد مقاومتی مشکلات شهروندان برطرف شود.

اشک بیان داشت: فرهنک کار و تلاش در استان کرمان خیلی ضعیف است، باید در بحث فرهنگ‌سازی کار و تلاش بیشتری صورت گیرد و تعاونی‌ها باید کارآفرین باشند و ابتکار به خرج دهند.

وی عنوان کرد: باید دولت از تعاونی‌ها حمایت کند و تعاونی‌ها باید خلاق و مبتکر باشند و در بخش اقتصاد مقاومتی تعاونی‌ها باید در سطح کلان سرمایه‌گذاری کنند.

فرماندار بم با بیان اینکه شرکت‌ها و تعاونی‌های باید صاحب فکر و اندیشه باشند و با توانمندسازی خود در تمام زمینه‌های اقتصادی فعالیت کنند، ادامه داد: بازار بزرگی در تولید علم اندیشه به وجود آمده و باید با استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، تعاونی‌ها تشکیل شوند.

اشک تصریح کرد: خیلی از تعاونی‌ها سرمایه‌ مالی را دارند، اما تخصص ندارند و باید به کمک افراد تحصیل کرده جامعه این شرکت تعاونی‌ها را تشکیل داد.

وی با اشاره به حوزه کار و کارگری تاکید کرد: کارگران بخش کارگری کشاورزی به دلیل صنایع خودروسازی در بم به کارگر صنعتی تبدیل شده‌اند و باید برای تامین ایمنی کارگران در کارخانجات بم، اداره کار نظارت و کنترل لارم را به عمل آورد.

منبع :فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: تعاون ، بم ، کار و رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.