اسپوتنیک نیوز از بهره‌برداری رادارهای پیشرفته "نذیر" و "بینا" در ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسپوتنیک نیوز با انتشار خبر رونمایی از «نذیر» و «بینا»، دو سیستم‌ پیشرفته رادار در ایران، نوشت این دو سیستم قادر به شناسایی و ردیابی تهدید‌های هوایی در فراسوی مرزهای این کشور هستند. این خبرگزاری همچنین افزود این رادارها قابلیت شناسایی موشک‌های نیمه‌بالستیک، موشک‌های کروز، هواپیماهای پهن‌پیکر و اشیای کوچک پرنده را نیز دارند.   
 
اسپوتنیک در بخشی از گزارش خود به سخنان امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی،» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، در هنگام رونمایی از این دو رادار اشاره کرده است. سردار با تمجید از متخصصان داخلی و نخبگان دانشگاهی، طراحان داخلی این دو سیستم پیشرفته بی‌نظیر بومی، اعلام کرد رادارهای نذیر و بینا در باندهای غیرقابل شنود برای دشمن طراحی شده‌اند.

«نذیر» یک رادار با برد بلند است که قابلیت شناسایی موشک‌های ضد‌ رادار و اهداف رادارگریز را دارد. این رادار می تواند اهداف را در برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر و با ارتفاع ۱۰۰ هزار پا ردیابی کند. 

«بینا» یک سامانه کنترلی سه‌بعدی است که قابلیت شناسایی انواع اهداف رادارگریز را دارد. این رادار همچنین می‌تواند برای جنگ‌های الکترونیک استفاده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۲:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
دم سربازان فداکار امام خامنه ای گرم،خدا حفظتون کنه
آخرین اخبار