علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران بر اجرای کامل برجام از سوی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه المانیتور نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را به علت خردمندی بیشتری که نسبت به رئیس جمهور پیشین این کشور دارد، ستود.
لاریجانی که برای شرکت در نشست روسای پارلمان های کشورهای جهان در نیویورک به سر می برد در گفتگو با این روزنامه هشدار دارد: اگر رئیس جمهور بعدی آمریکا توافق هسته ای ایران را به طور کامل اجرا نکند، ایران هم این کار را نخواهد کرد.
آقای لاریجانی در حاشیه این اجلاس با همتای جمهوری آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور همسایه و مشترکات فرهنگی، توسعه مناسبات به ویژه در زمینه های سیاسی و اقتصادی را خواستار شد.
آقای لاریجانی جمهوری آذربایجان را مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا دانست و گفت: همکاری های نزدیکتر دو کشور در زمینه های نفت و گاز می تواند بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز ضمن دعوت از آقای لاریجانی برای سفر به باکو، از آغاز رایزنی هایی میان کشورش با طرف های اروپایی برای احداث کمربند گازی خبر داد.
اوکتای اسد اف احیای جاده ابریشم از طریق ترکیه و گرجستان را فرصت مناسب دیگری برای توسعه مبادلات کشورش با ایران خواند و گفت: در صورت تکمیل بیست کیلومتر از راه آهن جمهوری آذربایجان به آستاری ایران، تحول مهمی در این زمینه رخ خواهد داد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار