تصویب بسته سیاستی جذب مهاجران در آلمان

وزیر کشور آلمان از تصویب پارلمانی زودهنگام یک بسته سیاستی نحوه جذب و بکارگیری مهاجران در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، توماس دِمِزیره، وزیر کشور آلمان امروز درخصوص بحران هجوم مهاجران به آلمان اظهار داشت: این مساله در واقع یک آزمون عملی برای کشور ما محسوب می شود و بالاخره ما در این آزمون پیروز خواهیم شد. با این همه آنچه در این میان مهم است اینکه اقدامات تاکنون انجام شده ما کافی نیستند. به همین خاطر است که من بسته ای از اقدامات را به ائتلاف (دولتی مقابله با مهاجرت پناهندگان) پیشنهاد داده ام و اکنون این ائتلاف باید در مورد مفاد آن بحث و تبادل نظر کند. پیش بینی من آن است که ما به لحاظ سیاسی و حقوقی، این بسته را به تصویب خواهیم رساند و اگر امکان داشته باشد در اکتبر آنرا به شکل قانون در آوریم. یکی از دلایل تصویب این بسته سیاستی لزوم اعمال شفافیت زودهنگام در ارائه کمکهای مالی است.
وزیر کشور آلمان افزود: اینطور نیست که ما همانند مقررات و روشهای فعلی قانونگذاری نظیر تصویب مقررات ساخت و ساز و یا توزیع و پخش در زمینه مهاجران نیز به همین شکل وارد شویم. در این زمینه جای درنگ و تاخیر نیست؛ خصوصا زمانی که ما باید پناهجویان را از زیر چادرها به اقامتگاهها و سکونتگاههای محافظ در برابر فصل زمستان منتقل کنیم و درست بعد از آن برای آنهایی که شایسته اند محافظتشان کنیم بلافاصله و بسرعت فرصتهای شغلی ایجاد کنیم. 
فولک بِک، عضو حزب سبزهای پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) نیز گفت: من فکر می کنم ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا تمامی کشورهای اروپایی در کمک به پناهجویان سهیم و شریک شوند. من فکر می کنم که اقدامی که هم اکنون در کشور ایسلند در مورد مهاجران اتفاق افتاده است، بسیار قابل ملاحظه و چشمگیر بوده است. دولت این کشور، نخست پیشنهاد داد تا شمار اندکی از پناهجویان وارد کشورش شوند، اما در مقابل ایسلندی ها مکرر از دولت خواستند که با ورود مهاجران بیشتر به ایسلند موافقت کند. این نشان می دهد که مردم این کشور تاحدودی از دست مقامات خود ناراحت و عصبانی اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار