به دستور فرماندار کالیفرنیا، مرکزی جدید برای ترکیب فعالیت‌های سازمان‌های فعال در حوزه‌ی سایبر در این ایالت و همچنین جلوگیری از حملات سایبری تشکیل می‌شود.

مراکز ادغام امنیت سایبری در کالیفرنیا تشکیل شدبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جری برون، فرماندار کالیفرنیا دستور تشکیل مرکز جدید امنیتی برای مبارزه با حملات سایبری را صادر کرد که مرکز ادغام امنیت سایبر کالیفرنیا (California Cybersecurity Integration Center) نام دارد.

این مرکز، شعبه‌ای از اداره‌ی خدمات اضطراری (OES) در کالیفرنیا است. اولین وظیفه‌ی مرکز ادغام امنیت سایبری کاهش شدت حوادث سایبری است که می‌تواند به اقتصاد کالیفرنیا آسیب بزند. 

برد الکساندر، سخنگوی اداره‌ خدمات اضطراری گفت: این مرکز جدید، محلی برای گزارش تهدیدات سایبری است که بتوان از طریق آن، راهکارهایی را برای دولت و بخش خصوصی در نظر گرفت. حفاظت از سامانه‌های اطلاعاتی، نیازمند افزایش توانایی در زمینه‌ی آگاهی از خطرهای امنیت سایبر و نحوه‌ی پاسخگویی به این خطرها است.

 وی افزود: دستور فرماندار موجب ترکیب فعالیت سازمان‌های جمع‌آوری اطلاعات سایبری و سازمان‌های انتظامی واقع در کالیفرنیا می‌شود. این اقدام گامی دیگر در جهت افزایش امنیت این ایالت و کاهش آسیب‌پذیری‌ها محسوب می‌شود.

در راستای دستور فرماندار کالیفرنیا، گروهی برای پاسخگویی به حوادث سایبری (Cyber Incident Response Team) نیز تشکیل می‌شود که هنگام بروز یک حادثه‌ی سایبری، میان بخش دولتی و خصوصی و سازمان‌های انتظامی، هماهنگی برقرار می‌کند. 

لازم به ذکر است نمایندگانی از پلیس فدرال، وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) و گارد ساحلی آمریکا در این مرکز جدید فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.