جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشورگفت: مردم ولایت مدار استان قزوین در بازسازی عتبات عالیات هفت میلیارد تومان مشارک داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود شوشتری دردیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اقدامات انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کشوردر بخش بهداشت و درمان و حوزه‌ های فرهنگی  را مناسب دانست.

وی عنوان کرد: مردم ولایت مداراستان قزوین بیش از هفت  میلیارد تومان در بازسازی حرم مطهر طفلان مسلم (ع) مشارکت داشته‌ و این مبلغ به‌ جزطلاهای اهدایی است.

وی با اشاره به این که مبلغ اهدایی از سوی مردم قزوین در کارهای کاشی کاری، بازسازی درب‌ها استفاده شد، افزود: بازسازی حرم طفلان مسلم(ع) در حال ورود به برنامه‌های توسعه‌ای خود است و امیدوار هستیم  مسئولان و مردم بیش از گذشته در این امر الهی مشارکت داشته باشند.

شوشتری بر استفاده از مهندسان کشور در ساخت سازهای عتبات عالیات تأکید کرد و گفت: در کشور مهندسان بسیار خوب و توانمندی وجود دارد که در سطوح بین‌المللی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و می توان از این پشتوانه قوی مهندسی استفاده شود.

وی عنوان کرد: باید حکمت، معنویت و نگاه توحیدی و معنوی در مهندسی بناهای حرم‌های مطهر دیده شود و ضروری است تناسب حرم طفلان مسلم با ائمه اطهار (ع) لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم در این دیدار افزود:  وقتی در باب عتبات عالیات قرار است قدم‌هایی برداشته شود باید علاوه بر کارهای عمرانی در این حوزه و ساخت بنا، گنبد و گلدسته، به موضوعات دیگری هم توجه شود.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی افزود: طراحی بنا، حجم سازه‌ها و اندازه گنبدها باید در راستای فرهنگ‌ سازی ملت ما قرار داشته باشد و تفاوت در معماری حرم‌های مطهر کاملاً محسوس و مشهود باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.