ایجاد ساختاری کارآمد و روشهای تامین سالم زنجیره تامین دارو و مکمل‌ها از جمله وظایف دولت‌ها است .

دکتر عباس کبریایی زاده رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل های رژیمی غذایی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دولت ها تامین سلامت آحاد جامعه از طریق برقراری زیرساخت های سلامت مانند آب سالم ، غذای سالم و ... است گفت : در کنار اقدامات زیربنایی ، دولت ها مکلفند دسترسی آحاد جامعه را به داروها و دیگر فرآورده های ضروری مانند شیر خشک برای اطفال و یا مکمل های ویتامینه و املاح را برای گروههای جمعیتی آسیب پذیر در زنجیره ای سالم و مطمئن فراهم نمایند.

وی اظهار کرد : ایجاد ساختاری کارآمد و مسئول که سیاست ها و روشهای تامین سالم را تضمین نماید از جمله وظایف دولت ها است که در همین ارتباط دولت ها موظف هستند در کنار تاسیس ساختاری موثر ، کارآمد و مسئول که جایگاه و وظایف آن به طور شفاف تعیین و بیان شده باشد فهرست مکمل های مورد نیاز یک جامعه را همراه با روشهای صحیح و کارآمد تامین آن تدوین و منتشر نمایند .

رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل های رژیمی غذایی ایران یادآور شد : برای دسترسی مطمئن به مکمل های موثر ، مفید و کارآمد باید ساختار سازمانی مناسب برای این منظور در یکی از ارکان دولت ایجاد و فهرست معینی را تدوین واعلام نماید .

وی در پایان با بیان اینکه پس از آن ساز و کار تولید یا واردات ، نحوره قیمت گذاری ، توزیع و عرضه ونیز ردیابی این ترکیبات در بازار مصرف را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهد .

انتهای پیام/


برچسب ها: دارو ، مکمل ، رژیم غذایی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار