طی پنج ماهه نخست سال جاری با 169 متخلف شکار در استان مرکزی برخورد قضایی صورت گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد حاجی‌حسینی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون تنها پروانه صید ماهی در استان صادر شده است، افزود: طی آخرین آمار طی پنج ماهه نخست سال بیش از 200 فقره پروانه صید ماهی با قلاب در استان صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی در استان به مانند دیگر نقاط کشور اظهار کرد: صید ماهی در رودخانه‌های مهم استان مانند قره‌چای که البته یک منطقه حفاظت شده است، ممنوع است و با توجه به اینکه در برخی مناطق شاهد کاهش میزان آب سدها و رودخانه‌ها بوده‌ایم، اجازه صید ماهی در این مناطق نیز داده نشده است.

معاون محیط طبیعی استان صید انواع ماهی را در اغلب سدهای خاکی استان مجاز دانست و در خصوص تخلفات صورت گرفته در حوزه شکار تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری 31 مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان صورت گرفته است، که بلافاصله با خاطیان برخورد قانونی و قضایی انجام شد.

وی درخصوص دیگر موارد شکار در استان گفت: طی بازه زمانی مذکور در حوزه شکار غیرمجاز پرندگان 10 مورد تخلف صورت گرفته است و این در حالی است که در استان مرکزی تاکنون هیچ‌گونه پروانه‌ای برای شکار پرندگان صادر نشده است. علاوه بر آن سه مورد شکار غیرمجاز پستانداران نیز صورت گرفته است.

حاجی‌حسینی با اشاره به یک مورد شکار غیرمجاز خزندگان در این مدت گفت: علاوه بر شکار با سه مورد اقدام و شروع به شکار برخورد شده است. به این صورت که شناسایی فردی که به نیت شکار وارد منطقه حفاظت‌شده و یا شکار ممنوع شده انجام و بلافاصله از اقدام او جلوگیری و با وی برخورد شده است.

وی علاوه بر شکار، موارد زنده‌گیری پستانداران و همچنین پرندگان را نیز به ترتیب هشت مورد و 51 مورد عنوان کرد و افزود: با شش مورد نگهداری و خرید و فروش حیات‌وحش برخورد قانونی صورت گرفته است، همچنین 10 مورد سلاح مجاز و 66 مورد ادوات و وسایل شکار کشف و ضبط شده است.

معاون محیط طبیعی استان مرکزی گفت: درخصوص ورود دام غیرمجاز به اماکن و مناطقی که نباید وارد می‌شدند، با 11 مورد تخلف برخورد شده است.

حاجی‌حسینی تعداد کل متخلفین در عرصه شکار غیرمجاز طی پنج ماهه نخست سال را 169 نفر عنوان کرد که همگی مورد برخورد قضایی و قانونی قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.