مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: فلسطینی ها به تازگی در بین آوارگانی مشاهده شده اند که به دنبال دریافت پناهندگی در اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد به منظور مقابله با بحران جاری پناهجویان، درباره چگونگی احیای گفتگوهای به بن بست خورده درخصوص روند صلح خاورمیانه با روسیه و آمریکا بحث کرده است.

هدف گروه چهارجانبه میانجیگران بین المللی، که در سال 2002 تشکیل شد، پایان دادن به مناقشه اسرائیل-فلسطین است.
موگرینی خاطر نشان کرد: فلسطینی ها به تازگی در بین آوارگانی مشاهده شده اند که به دنبال دریافت پناهندگی در اتحادیه اروپا هستند.

موگرینی در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست غیررسمی اتحادیه اروپا درباره مسیر مهاجرت از طریق غرب بالکان اعلام کرد: ما با شرکای خود در گروه چهارجانبه، به عبارت دیگر سازمان ملل، آمریکا و روسیه به منظور آماده شدن برای به نوعی آغازی تازه برای گروه چهارجانبه گفتگو کرده ایم. وی به گفتگوها با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص اشاره کرد.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد: ایجاد مشارکت در منطقه مهم است تا اطمینان حاصل شود که روند صلح خاورمیانه پس از بیش از یک سال وقفه، از سرگرفته می شود.

وزرای امور خارجه گروه چهارجانبه را اواخر ماه سپتامبر (مهرماه) با حضور بان کی مون، دبیر کل سازمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی به منظور پرداختن به بحران پناهجویان، تشکیل جلسه خواهند داد.

وزرای مصر، عربستان سعودی و دبیر کل اتحادیه عرب نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار