امام جمعه موقت تهران گفت: مسجد خانه خداست و چون مهمانان خدا در مسجد حضور می‌یابند باید مکان تجلی ارتباط و اتصال مردم به ولی خدا یعنی امام زمان(عج) باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله صدیقی در جمع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 10استان کشور در مشهد با بیان این مطلب افزود: بالاترین و بافضیلت‌ترین مکان‌ها در دنیا مسجدالحرام است و بر طبق فرمایش ائمه اطهار(ع) هدف از حج و طواف خانه خدا ارتباط مردم با ولی خدا یعنی امام معصوم(ع) است.

وی با بیان اینکه مساجد شعبه‌ای از بهترین مسجد یعنی، مسجدالحرام هستند، باید در برقراری ارتباط معنوی، فکری، دینی مردم با امام زمان(عج) بکوشند، تصریح کرد: مساجد باید بتوانند پیام توحید و بندگی در سایه سار ارتباط با امام معصوم(ع) که چراغ فروزان و کامل راه سعادت بشر است را ترویج و تبلیغ کنند.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه فعالان هر کانون فرهنگی باید مرکزی برای تربیت نسل ولایت‌پذیر باشد، اظهارداشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تمام تلاش خود را در راستای اینکه دین خدا با تبعیت و اطاعت از ولایت تحقق‌پذیر شود.

وی مسجد اسلامی را مسجدی که پیام دین که همان عدالت، اخلاق، شجاعت و ظلم ستیزی است که باید به جامعه تزریق کند دانست و افزود: مسجدی که نتواند مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم و جانفشانی در راه دین را به جامعه القا کند، نقش اسلامی خود را نتوانسته است به درستی ایفا کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد، جوان‌های وارسته‌ای هستند که در بهترین لحظات عمر خود که جوانی است، خدمت در مسجد و خدمت به مهمانان خدا را انتخاب کرده‌اند و این توفیق الهی نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خون پاک امام حسین(ع) بود که در پای درخت اسلام ریخته شد تا این فریضه الهی نماز امروزه در مساجد اقامه شود، تصریح کرد: امام معصوم(ع) که الگوی کامل اجرای احکام و دستورات اسلامی است، خون پاک خود را داد تا نفاق و تزویر و خدعه از جامعه اسلامی پاک شود و اگر مسجدی بتواند ارتباط شایسته بین تبعیت از ولایت امر با اقامه دستورات دین را به درستی نشان دهد، آنگاه توانسته است به وظیفه خود به نحو صحیح عمل کند.

وی ولایت فقیه را نائب امام زمان(عج) دانست و اظهارداشت: ظلم ستیزی، اجرای عدالت، دفاع از مظلوم و حفظ خوبی‌ها و محو بدی‌ها امروزه در گرو اطاعت از ولایت فقیه به‌عنوان نایب امام معصوم(ع) میسر است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.