استاندار سیستان و بلوچستان از اختصاص 330 میلیون یورو برای تجهیز بندر چابهار خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اوسط هاشمی در جمع ائمه جمعه و اعضاء ستادهای برگزاری نماز جمعه استان اظهار کرد: تدبیر ما از مکران تا هامون است و اگر بندر چابهار توسعه پیدا کند سیتان متحول خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم گفت: با وجود همه کمبودها نگاه دولت به این استان بسیار بلند بوده است و اقدامات متعددی نیز در راستای توسعه انفجاری استان انجام شده است.

هاشمی رکود و تورم را دو پدیده شکننده برای اقتصاد و توسعه عنوان کرد و افزود: کاهش تورم از 45 درصد به زیر 15 درصد طی دو سال چیزی شبیه معجزه است که به لطف خدا در کشور اتفاق افتاد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با داشتن معادن غنی و اینکه دروازه ورودی کشور به آب‌های آزاد است یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار با اشاره به استعداد بالای استان در داشتن معادن غنی و مختلف گفت: از مجموع 200 هزار کیلومتر مربع که برای اکتشاف معادن در کشور مصوب شده است 86 هزار کیلومتر مربع آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و این نشان از برخورداری استان از معادن ارزشمند است.

وی خط راه‌آهن مکران به سیستان را که در نهایت به سرخس متصل خواهد شد یکی از طرح‌های بزرگ دولت در استان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته در اوج کمبودها 120 میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده و کار بر روی این خط با قوت ادامه دارد.

هاشمی خط لوله گاز از ایرانشهر به زاهدان و زابل را از دیگر طرح‌های در دست اقدام دولت عنوان کرد و افزود قطعا در سال 95 مرکز استان به خط لوله گاز متصل خواهد شد.

وی طرح تحول سلامت را از دیگر دستاوردهای دولت عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط سخت مالی این طرح به مرحله اجراء در آمد و دولت امروز توانسته است با احترام و تکریم این خواسته به حق مردم و مقام معظم رهبری را محقق کند.

نماینده عالی دولت در استان از حضرت آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان به عنوان شخصیتی فرهیخته و ارزشمند یاد کرد و افزود: شخص ایشان با چنین رویکرد و نگاه توسعه یافته‌ای که دارد یکی از سرمایه‌های استان است و با همدلی و تفاهم و تعاملی که در استان وجود دارد تاکنون قدم‌های بزرگی برای توسعه استان برداشته‌ایم.

وی در پایان به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: فارغ از اینکه چه نامی از صندوق‌های رای بیرون خواهد آمد باید تلاش شود تا مردم به مانند گذشته با حضور در پای صندوق‌های رای مشارکت حداکثری را به نمایش بگذارند و وظیفه ما این است که این احساس حضور را در مردم تقویت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معین خزاعی
۱۱:۴۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
سرخس کی قرار است که منطقه آزاد شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار