بیمه همگانی رایگان ایرانیان از سال گذشته در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شدند اما قصد داریم بیمه این افراد را سازماندهی کنیم که در این خصوص نیز اقدامات کارشناسی لازم انجام شده و در حال رایزنی با دولت و متخصصین امر هستیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر هوشنگی  نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت در مورد سازماندهی بیمه همگانی ایرانیان، افزود: بیمه همگانی رایگان ایرانیان از سال گذشته در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شدند اما قصد داریم بیمه این افراد را سازماندهی کنیم که در این خصوص نیز اقدامات کارشناسی لازم انجام شده و در حال رایزنی با دولت و متخصصین امر هستیم.

هوشنگی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد افرادی که تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گرفته اند، حاشیه نشین بودند، گفت: بر اساس گزارشات انجام شده اکثر این افراد در مناطق محروم و حاشیه نشین زندگی می کردند و درآمد ماهیانه آنها کمتر از یک میلیون تومان بود؛ به همین دلیل برای زندگی نیاز به کمک داشتند و بر همین اساس نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مبلغ سرانه درمان ۲۱ هزار تومان است، گفت: قصد داریم پس از انجام کارهای کارشناسی و بررسی های لازم از افرادی که از لحاظ مالی مشکلی ندارند و درآمد ماهیانه آنها کم نیست، بخشی از سرانه درمان بیمه همگانی را پرداخت کنند.

به گفته هوشنگی، مابقی افرادی که مشکل مالی دارند همچنان می توانند تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات و تسهیلات درمانی بهره مند شوند.

 
منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۳:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
همراهی بیمه های دولتی باعامه مردم بصورت مستقیم راه گشااست