مردم در شهرهای مختلف اروپا در حمایت از پناهجویان تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مردم در شهرهای مختلف اروپا در حمایت از هزاران پناهجو که این روزها وارد این قاره می‌شوند، تظاهرات برگزار کردند. 

روز شنبه مردم فرانسه با تجمع در یکی از میدان‌‌های شهر پاریس، رسیدگی بیشتر به امور پناهجویان را از سران کشورهای اروپایی خواستار شدند. تجمع‌های مشابهی در شهرهای آلمان صورت گرفت که در آن‌ها معترضان، رفتار بیگانه ستیزی اروپا را علیه پناهجویان محکوم کردند.

تظاهرات مردم اروپا در حمایت از پناهجویان+ عکس

راهپیمایی مردم در سوئیس پس از آنکه پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد، به خوشونت کشیده شد. تظاهر کنندگان معتقد بودند رهبران اروپایی برای کاستن از مشکلات پناهجویان، کاری انجام نداده‌اند.

سازمان ملل از این راهپیمایی های مردمی استقبال و اعلام کرد: این حمایت‌ها سبب می‌شود برخی کشورهای این قاره موضع خود را نسبت به بحران مهاجرت تغییر دهند.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقابله با بحران پناهندگان بدون مشارکت گسترده مردمی ممکن نیست. یک برنامه و طرح اضطراری برای مدیریت این بحران لازم است. همچنین این دفتر از کشورهای آلمان و اتریش به دلیل پذیرش پناهجویان سرگردان در مجارستان تمجید کرد. در دو روز گذشته هزاران پناهجو از مجارستان وارد آلمان و اتریش شده اند.

سازمان ملل برآورد می‌کند در سال جدید میلادی 300000 نفر از خاورمیانه و آفریقا راهی اروپا شده باشند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار