مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 930خانوار روستایی و عشایری در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، علیرضا اسدی افزود: در سال گذشته در این مدت 5 هزار خانوار روستایی و عشایری در استان عضو این صندوق شدند که امسال در مقایسه با سال گذشته 70درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در استان 389خانوار مستمری بگیر این صندوق هستند که از این تعداد 36خانوار از کار افتاده و 353خانوار سرپرست از دست داده اند.

اسدی پایین بودن سرانه درآمدی مردم استان ، بی اطلاعی کشاورزان از مزایای این بیمه در دراز مدت و عدم فرهنگ سازی برای جامعه هدف از عوامل کاهش بیمه شدگان این صندوق عنوان کرد.

اسدی گفت: همه ی روستا ییان و عشایر بالای 18 سال میتوانند به عضویت این صندوق در آمده و محدودیتی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این صندوق پنج درصد از مجموع 15 درصد حق بیمه را می پردازند و دولت پرداخت 2برابری حق بیمه را تقبل کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به 8 سطح در آمدی گفت: پایین ترین سطح در آمدی با پرداخت حق بیمه سالیانه 250هزار تومان و بالاترین سطح در آمدی حق بیمه سالیانه 360 هزار تومان است.

گفتنی است: تاکنون این صندوق حدود 3میلیارد تومان حقوق به خانواده ها پرداخت کرده که 12 برابر بیشتر از حق بیمه ای که در وجه صندوق پرداخت شده حقوق گرفتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.