توموری که نزدیک بود به خاطر رشد غیرعادی جان یک کودک را با خطر مرگ مواجه کند طی 16 ساعت عمل جراحی از بدن او جدا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان در ایالات متحده سرانجام در یک عمل جراحی اورژانسی تومور بزرگ به وجود آمده در صورت یک کودک 11 ساله اهل کشور مکزیک به نام خوزه سرانو را تا حد زیادی از بدن او جدا کردند.

گفتنی است، در حال حاضر جای زخم، برش و بخیه‌های عمل جراحی بر روی گردن این کودک مشهود است و پزشکان امیدوار هستند مجددا تومور رشد نکند.

جراحان توموری غول‌آسا را از گردن کودک مکزیکی جدا کردند+ تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان در یک عمل جراحی 16 ساعته به بریدن و خارج کردن تومور lymphangloma از بدن این کودک پرداخته‌اند.

علت انجام این جراحی اورژانسی نگرانی از بسته شدن نای این کودک به خاطر رشد تومور و نیز فشار ناشی از وزن تومور بر قلب و ریه‌ها بوده است.

جراحان توموری غول‌آسا را از گردن کودک مکزیکی جدا کردند+ تصاویر

در سال‌های اخیر به خاطر رشد تومور و جلوگیری از پاره شدن آن این کودک از بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی از جمله شنا، دوچرخه‌سواری و حتی انجام ورزش منع شده بود.

پزشکان در ابتدا امیدوار بودند با تزریق یک دارو به گردن او از رشد تومور بکاهند اما پس از 18 ماه و عدم موفقیت این روش‌ درمانی به ناچار پزشکان مجبور به انجام این جراحی سنگین شدند.

جراحان توموری غول‌آسا را از گردن کودک مکزیکی جدا کردند+ تصاویر
برای انجام این عمل جراحی یک تیم 12 نفره از جراحان، پرستاران و متخصصین بیهوشی در بیمارستان دانشگاه نیومکزیکو گردهم جمع شدند و در 16 ساعت این تومور را از بدن کودک خارج کردند.

پزشکان عنوان کرده‌اند اسکار ناشی از محل جراحی و بخیه‌ها به تدریج و طی ماه‌های آتی کوچک‌تر خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تومور ، جراحی ، بخیه ، گردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار