در مواردی به دلیل کمبود پرستار موضوعاتی مثل احیای مجدد بهیاری مطرح می‌شود که از دیدگاه نظام پرستاری مردود است.

احمد نجاتیان، قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: امروزه در مواردی به بهانه‌ی کمبود پرستاری موضوعاتی مثل احیای مجدد بهیاری مطرح می‌شود که از دیدگاه سازمان نظام پرستاری کاملاً مردود است.

وی افزود: حتی در مورد دوره‌هایی که وزارت بهداشت برگزار می‌کند، شورای عالی نظام پرستاری در مصوبه‌ای اعلام کرد که تربیت بهیار در وضعیت فعلی کشور ضرورتی ندارد و سازمان نظام پرستاری عنوان کمک پرستاری را برای گروه‌هایی که طی این دوره‌های کوتاه‌مدت تربیت می‌شوند، برگزیده است.

نجاتیان گفت: اولین گام در حل مشکل کمبود پرستار تعیین استاندارد پرستار به تخت در کشور است و تا زمانی که این استاندارد به صورت رسمی مورد تأیید قرار نگیرد، اگر تعداد زیادی پرستار نیز داشته باشیم ولی قابلیت جذب آن‌ها را نداشته باشیم، به تعداد بیکاران پرستاری اضافه کرده‌ایم.

قائم مقام نظام پرستاری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که این نیروها تا یک‌سال دیگر فارغ‌التحصیل می‌شوند، به نظر می‌رسد بحث نامگذاری این رده‌ی خدمتی قابل حل است زیرا در این یک سال فرصت کافی برای تغییر عنوان و چارت‌ها وجود دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.