عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: نبايد خدمت در مسجد امري عادي و خالي از لياقت، ظرفيت و افتخار تلقي شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دكتر لاله افتخاري در جمع خواهران فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد10استان کشور در مشهد افزود: از مسجد به عنوان خانه خدا و مردم هم به عنوان مهمانان خدا ياد مي‌شود پس خدمت به مهمانان خدا در خانه خدا شرايطي دارد كه براساس آيات قرآن كريم و فرمايش ائمه اطهار(ع) ايمان به خدا، ايمان به معاد و اخلاص و ثابت قدم بودن از مهم‌ترين اين شرايط است.

وي تأكيد كرد: اعضا كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد همچون سرشاخه‌هايي هستند كه بايد ابتدا خودشان از دانش مستمر ديني و فرهنگ ناب اسلامي بهره ببرند و سپس به نشر دين، فرهنگ و دانش كسب شده بپردازند.

افتخاري تصريح كرد: عمران و آباداني فرهنگي و فكري مساجد از آباداني فيزيكي و ظاهري آن‌ها مهم‌تر است زيرا مسجدي كه محتواي اسلامي و ترويج معارف الهي نداشته باشد يك بنا بيش نيست.

رئيس فراكسيون قرآن و عترت و نماز مجلس شوراي اسلامي. با بیان اینکه کار برای خدا اجر مضاعف دارد و باید در این راه ثابت قدم و استقامت داشت، خاطرنشان كرد: هدف از كار مسجد و رسالت مسجد آباداني فرهنگي مسجد و در نتيجه ارتقاء فرهنگي و فكري اهل مسجد مي‌باشد.

وی در ادامه افزود: از كم بودن تعداد افراد در كارهاي فرهنگي و مذهبي نبايد ترسيد بلكه با توكل بر خدا و بهره بردن از تعاليم اسلامي و كار فرهنگي صحيح بايد سعي كرد در جذب افراد بيشتر بيش از پيش توفيق حاصل شود.

افتخاري با اشاره به اینکه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نباید بگذارند نااميدي و دلسردي در کارشان ایجاد شود، گفت: داشتن اخلاص، سعي و تلاش، توكل بر خدا و نترسيدن از تهديدهاي دشمن و شناخت اهداف و پايبندي به آن‌ها از مهم‌ترين شاخصه‌هاي انجام كار فرهنگي در مساجد مي‌باشد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: رابطه بين قرآن و آموزش و يادگيري معارف الهي بايد هميشه مدنظر فعالان فرهنگي باشد زيرا مخاطب اصلي كارهاي فرهنگي جوانان و خانواده‌ها هستند و بايد اهميت اين موضوع هميشه در جلوي چشم فعالان فرهنگي بوضوح ديده شود.

افتخاري از كانون‌هاي فرهنگي مساجد به عنوان پايگاه ياد كرد و گفت: با برنامه‌ريزي صحيح و توجه به سخنان ولي امر جامعه اسلامي بايد هر كانون فرهنگي پايگاهي براي ترويج، تبليغ و گسترش سياست‌هاي فرهنگي نظام اسلامي باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي مسجد را مكاني براي ايجاد نورانيت در جامعه دانست و افزود: بسياري از مقوله‌ها و مباحث اصلي جامعه اسلامي از قبيل حفظ قرآن، خدمت به مردم، تسهيل در امر ازدواج جوانان، ايثار و شجاعت، آموزش معارف ديني، احترام به والدين، ترويج كسب علم و دانش بايد مركز اصلي نشر و ترويج آن مسجد باشد و مسجدي در اين راه موفق است كه افراد حاضر در مسجد از جمله فعالان فرهنگي آن ابتدا خود مقيد به اين اهداف باشند و سپس در اين راه تلاش خالصانه داشته باشند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.