معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین از احداث بازارچه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دکتر حمید طاهری افزود: این بازارچه با هدف تامین نیازهای دانشجویان ایرانی و غیرایرانی و ارتقای کیفیت خدمات رفاهی در فضایی وسیع در مجتمع خوابگاه های دانشگاه احداث خواهد شد.

وی این مجتمع را دارای بازارچه، درمانگاه و کلینیک مجهز، مرکز مشاوره و بخشی از خدمات ورزشی عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه ساخت و تکمیل این طرح زمانبر است، تا زمان احداث و بهره برداری آن، چند باب مغازه به منظور تامین بخشی از نیازهای ضروری دانشجویان و کاهش تردد به خارج از خوابگاه، در سال جاری راه اندازی می شود.

طاهری در ادامه با اشاره به سایر طرح های رفاهی دانشجویی گفت: سلف سرویس مرکزی دانشگاه در سه طبقه شامل زیر زمین با آشپزخانه مجهز، طبقه همکف شامل چهار سالن غذاخوری در دو بخش دختران و پسران و طبقه بالا به عنوان سالن غذاخوری اعضای هیات علمی از مهرماه سال جاری به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: با راه اندازی این سلف سرویس بزرگ دانشگاه، سالن غذاخوری قدیمی دانشکده فنی و مهندسی که پیش از این به دانشجویان پسر خدمات ارایه می کرد، کاربری دیگری خواهد داشت.
این مسوول یادآور شد: همچنین به منظور ایجاد تنوع در غذای دانشجویان، سلف سرویس دانشکده علوم پایه که پیش از این برای تغذیه دانشجویان دختر مورد استفاده قرار می گرفت، به رستوران آزاد و همچنین کافی شاپ دانشجویان دختر اختصاص می یابد.

طاهری در ادامه با اشاره به خدمات ورزشی دانشگاه گفت: دانشگاه با داشتن دو سالن ورزشی و یک زمین چمن طبیعی و یک زمین چمن مصنوعی از لحاظ امکانات و خدمات ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و احداث استخر سرپوشیده دانشگاه نیز کلید خورده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خوابگاههای دانشگاه گفت: هم اکنون هشت خوابگاه در داخل مجتمع خوابگاه ها و سه خوابگاه شامل دو خوابگاه ملکی و دیگری استیجاری در خارج از مجتمع قرار دارند.
معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، ظرفیت پذیرش دانشجو در خوابگاه ها را مانند سایر دانشگاه ها محدود اعلام کرد و گفت: درحال حاضر از تمام ورودی ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه حدود سه هزار دانشجو در خوابگاه های ما اسکان دارند و تلاش می کنیم با توجه به امکانات، هر ساله به 40 درصد دانشجویان ورودی جدید و متقاضی، خوابگاه ارایه کنیم.
طاهری تجهیز خوابگاه های دانشگاه به اینترنت، ارایه دوغذا در منوی ناهار دانشجویی و امکان انتخاب نوع غذا توسط دانشجو، ایاب و ذهاب رایگان دانشجویان از خوابگاه به دانشگاه در زمان امتحانات و افزایش ساعات خدمات درمانگاه را از دیگر خدمات دانشگاه در یک سال گذشته ذکر کرد .

و ی افزود: در سال تحصیلی جدید برنامه داریم با استقرار واحدهای اتوبوسرانی امکان رفت و آمد با قیمتی کمتر از تعرفه قانونی از خوابگاه به دانشگاه را فراهم کنیم.

طاهری مرکز مشاوره را یکی دیگر از مراکز ارایه خدمات دانشگاه به دانشجویان برشمرد و افزود: با قرارداد جدید انجام شده برای نیم سال تحصیلی آینده مشاوره تلفنی دانشگاه نیز راه اندازی و با فعال سازی مشاوره در درون خوابگاه، خدمات مشاوره به داخل خوابگاهها نیز گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.