کتاب «لعن‌های نامقدس» به قلم مهدی مسائلی به چاپ هشتم، «مشروطه شناسی» موسی نجفی برای پنجمین مرتبه و «کوله پشتی» نیز از سوی نشر آرما به چاپ دهم رسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،کتاب «مشروطه شناسی» اثر موسی نجفی که انتشارات آرما آن را منتشر کرده برای پنجمین مرتبه تجدید چاپ شد.

«مشروطه شناسی»، مجموعه مقالات، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های موسی نجفی با موضوع شناخت تاریخی تحلیلی نهضت‌های اسلامی معاصر ایران است.

نویسنده در این کتاب با تقسیم بندی نهضت بیداری اسلامی در ایران به دوران قبل و بعد از مشروطه، سعی در ارائه شاخص فکری و تاریخی داشته است.

در رهگذر ارائه این معیار تاریخی وی معتقد است: «به خاطر سیطره «مکتب تبریز» در تاریخ نگاری امثال کسروی و تاریخ نگاران سکولار مانند آدمیت، ملک‌زاده و یحیی دولت آبادی، این نیاز حس شد که اسناد واقعی‌تری نسبت به گزارشات آنها مطرح شود، تا زوایای جدیدی از مشروطه کشف شود. بنابراین سه عامل کنار رفتن تعصبات قومی، ضعیف شدن جریان سکولار در مشروطه و شک کردن به نوشته های آنان و سوم رجعت به «متن اسناد» در مقابل «گزارشات تاریخی» باعث شده است زوایایی از تاریخ مشروطه به دست آید که غیر از وجوه «اسمی»ای است که تا به حال نوشته شده است.»


همچنین چاپ دهم کتاب «کوله پشتی»با عنوان فرعی «راهنمای زندگی دانشجویی» نوشته شقایق حقیقت‌جوی جوانمرد و سمیه فرنیا در آستانه آغاز سال تحصیلی تجدید منتشر شد. این کتاب به انتقال برخی مهارت‌ها و تجارب دوره دانشجویی می‌پردازد. 

همچنان‌که در مقدمه ناشر عنوان شده است، تحصیل در دانشگاه یکی از تجارب منحصر به‌فرد در دنیاست که تنها تعدادی از افراد می‌توانند به آن دست یابند. شاید در طول زندگی هیچ زمانی مثل دوران دانشجویی نباشد که افراد انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داشته باشند.

در تدوین این کتاب از آثار مختلفی نظیر «500 نکته برای آموزشگران» اثر «فیل ریس» و «رازهای موفقیت در دانشگاه» نوشته «جاکوبز وهامین»، «مهارت‌های مطالعه در دانشگاه» و «مطالعه موفق در هشت گام» استفاده شده است.

«لعن‌های نامقدس» به قلم حجت‌الاسلام مهدی مسائلی که به تبیین قوانین و محدودیت‌های تبری پرداخته برای هشتمین بار از سوی نشر آرما منتشر شد.
منبع:فارس
انتهای پیام/

       

برچسب ها: کتاب ، نا مقدس ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار