اوکراین در پروازهای نظارتی اخیر ناتو در آسمان روسیه مشارکت داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در جدیدترین پروازهای نظارتی ناتو بر فراز آسمان روسیه، اوکراین نیز مشارکت داشت.

 در این پروازها -- که از 31 اوت (9 شهریور) تا 4 سپتامبر (13 شهریور) انجام شد – ناتو از هواپیمای "سی-130 هرکولس،" ساخت آمریکا، استفاده کرد.

شبکه راشا مدیا دوشنبه گزارش داد یک هواپیما چند روز پیش با پرواز در آسمان روسیه، از تاسیسات نظامی این کشور عکس برداری کرد.

 یک مقام آگاه گفت: این هواپیما بر اساس «معاهده آسمان باز،» بارها بر فراز شهرهای روسیه پرواز کرده است. در سال 2013 (1392) نیز این پروازها انجام می شد؛ اما در پروازهای اخیر، اوکراین هم مشارکت داشت. این نخستین بار است که اوکراین به همراه آمریکا و فرانسه از ما جاسوسی می کند.

هواپیمای ناتو، 4 سپتامبر (12 شهریور) در آسمان «نووسیبیرسک» دیده شد و یک روز پس از آن، در آسمان چند شهر دیگر به پرواز در آمد. روسیه، آمریکا و تعدادی از امضا کنندگان «معاهده آسمان باز،» از سال 2002 (1381) اجازه دادند تعداد محدودی پرواز نظارتی در آسمان این کشورها انجام شود. 

لاکهید سی-130 هرکولس، یک هواپیمای حمل و نقل نظامی است که اغلب برای ماموریت های شناسایی استفاده می شود. شوروی سابق در سال 1958 (1337)، یک سی-130 هرکولس را در حال انجام عملیات جاسوسی بر فراز ارمنستان، سرنگون کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار