معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به موقعیت مناسب مرز مهران گفت: راه اندازی منطقه آزاد تجاری در مهران فرصتی بسیار خوب و مناسبی برای توسعه روابط تجاری میان دو کشور ایران و عراق است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  حسین کلانتری در دیدار با روسای اتاق بازرگانی استان های بابل و دیوانیه عراق اعلام کرد: بازرگانان و تجار ایرانی و عراقی می توانند از این ظرفیت برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری استفاده کنند.

کلانتری با اشاره به وجود مرز بین المللی مهران در این استان افزود: اقدامات ما در مرز بین المللی مهران مشخص است در این خصوص کارهای بزرگی و زیادی در حوزه بزرگراه و احداث راه انجام شده که می طلبد طرف عراقی نیز بحث مربوط به توسعه راه در استان های مرزی خود را سرعت ببخشد.

وی اظهار کرد: این واقعیتی غیر قابل انکار است که هم اکنون مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین و ارزان ترین مرز میان دو کشور عراق و ایران است.

کلانتری با بیان اینکه استان ایلام بیش از 20 هزار کیلومتر وسعت دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی، چهار فصل است، اضافه کرد: نزدیک به 350 هزار هکتار زمین قابل کشت در بخش کشاورزی داریم که باعث شده در تولیدات کشاورزی و دامی جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته باشیم و در بخش تولید گوشت قرمز و سفید استان ایلام جزو چهار استان برتر کشور است.

وی گفت: 14 شهرک صنعتی با تولید بیش از 50 قلم کالای صادراتی با کیفیت در سطح استان فعال است که این کالاها در بازارهای جهانی مشتری های زیادی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام افزود: موقعیت استان از لحاظ انرژی، نفت، گاز دارای موقعیتی برتر است بطوریکه دارای 11 درصد ذخایر نفتی و شش درصد نفت کشور است و در بحث گردشگری ظرفیت های بالایی در رابطه با مناظر طبیعی و فرهنگی دارد.
 
 
 انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.