مدیر مسوول یک روزنامه سینمایی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شبکه‌های مجازی، سرعت عمل آنهاست که آن هم به این خاطر است که تعریف تازه‌ای از آنها در فضای خبری به وجود آمده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود داودی که ادامه داد: بعضا سوء استفاده‌هایی هم در این فضاهای مجازی صورت می‌گیرد که یکی از این سوء استفاده‌ها بحث از بین بردن اعتماد مخاطب نسبت به رسانه‌های رسمی است و ما اکثر مواقع می‌بینیم بسیاری از اخبار در این رسانه‌ها شکل وارونه‌ای پیدا می‌کنند.

مدیر مسوول روزنامه «بانی‌فیلم» که روزنامه‌اش ماه آینده 13 ساله می‌شود، در ادامه مطلب بالا اضافه کرد: متاسفانه هیچ کنترلی روی این شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و آن طور که شبکه‌های رسمی از جانب وزارت ارشاد و مراجع قضایی کنترل می‌شوند، شبکه‌های اجتماعی اصلا کنترل نمی‌شوند. به نظرم این شبکه‌ها باید ساماندهی شوند؛ البته نه اینکه صرفا آنها را فیلتر کنیم و یا ببندیم، بلکه از راه درست باید ساماندهی شوند. متاسفانه در فضای رسانه‌ای یکی دیگر از عواملی که همواره مورد استقبال قرار می‌گیرد، اهمیت داشتن اخبار زردی است که بعضا باعث می‌شود رشد این رسانه‌های اجتماعی که جایگاهی هم ندارند، بیشتر شود.

وی در ادامه مطرح کرد: به نظرم اگر رسانه‌های رسمی کشور گاهی سوژه‌ای درخصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی طراحی کنند که سلب اعتماد به این رسانه‌ها را به وجود بیاورند و گزارش‌های دنباله‌داری داشته باشند که حداقل مخاطبان خودشان را متوجه کنند که شرایط درستی در این شبکه‌های اجتماعی حاکم نیست، می‌تواند راه خوبی باشد. همچنین وزارت ارشاد و سایر مراجع هم باید روی این شبکه‌ها کنترل داشته باشند، البته باز هم تاکید می‌کنم که این کنترل با بستن و فیلتر کردن درست نمی‌شود.

مدیر مسوول روزنامه «بانی‌فیلم» در پایان در تکمیل همین بحث اظهار کرد: اگر ما نسبت به شایعه‌ها در رسانه‌های اجتماعی سریعا واکنش نشان دهیم و این رسانه‌ها با واکنش منفی روبرو شوند، متوجه می‌شوند که کارشان درست نیست و دیگر مخاطب هم به سمت آنها نمی‌رود و به این شبکه‌ها اعتمادی نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.