نخستین دوره آموزشی آتش نشانی و ایمنی ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران کاشانی در سالن جلسات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مشاور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در این دوره آموزشی، با تاکید بر اینکه 75 تا 80 درصد حوادث قابل پیش بینی هستند گفت: یک ته مانده کبریت، شمع، سیگار و سایر مواد آتش زا ممکن است حادثه ساز شود.

محمد رضا گلزار، با تاکید بر اینکه برنامه های ایمنی و پیش گیری کننده هیچوقت قبل از وقوع حوادث پیش بینی نمی شود اظهار داشت: زمانیکه حادثه اتفاق افتاد سراغ چاره می رویم.

وی، عقل را بهترین سیستم ایمنی خارجی از خدا به انسان دانست و افزود: انسان با تدبیر عاقلانه و رعایت برنامه های ایمنی و پیشگیری کننده لازم را در جلوگیری از حوادث انجام دهد.

به گفته وی، فرهنگ اطلاع رسانی از حوادث با منابع مرتبط آن به ویژه سامانه 125 آتش نشانی و فوریت های پلیسی 110 هنوز برای مردم تبیین نشده است بطوریکه در مواقع بروز حادثه به اشتباه بجای آتش نشانی با 110 تماس می گیرند.

این کارشناس پیشکسوت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، زمان طلایی رسیدن نیروهای امداد و نجات این سازمان تا محل حادثه را 3 دقیقه عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع و سریع شهروندان از محل حادثه به سامانه 125 بسیار مهم و حیاتی است.

گلزار، با تاکید بر اینکه آتش نشانان همیشه در نوک پیکان و قلب حادثه قرار دارند اظهار داشت: سطح توقعات مردم از آتش نشانان بسیار بالاست.

وی، استاندارد جهانی برای هر 50 هزارنفر را استقرار یک ایستگاه آتش نشانی عنوان کرد و افزود: استاندارد برخورداری هر 3 هزار نفر از یک شیر ایستاده آتش نشانی و هر 2500 نفر یک آتش نشان است.

به گفته وی، کاشان دارای 5 ایستگاه آتش نشانی و 126 نیرو است.

مشاور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، با تشریح خطرات مواد آتش زا و سرعت انتقال آتش در بنزین، گاز مایع و سایر مواد اشتعال زا گفت: یک گاز مایع یک کیلویی معادل 5 کیلو تی ان تی است و گاز بنزین نیز ثانیه ای یک متر حرکت می کند.

گلزار، از برگزاری دوره های آموزشی برای 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم تا پایان شهریور ماه و برای 30 هزار نفر تا پایان سال جاری خبر داد.

گفتنی است مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، در پایان این نشست همراه با نخستین دوره آموزشی آتش نشانی و ایمنی ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران کاشانی علاوه بر ضیافت شام در خانه تاریخی نگین با اهدای کپسول آتش نشانی از خبرنگاران این شهرستان تقدیر کرد. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.