یک چهره ماندگار فیزیولوژی ایران گفت: بیماری بی اشتهایی عصرحاضر گریبان گیر دانشجویان جوان برای لاغری به ویژه خانم ها شده است.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان پروفسور شهربانو عریان، دیشب در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان  ، گفت: این بیماری بعدها تبدیل به یک سندروم می شود و مکلاتی را برای آنها ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه سخنرانی در خصوص ایجاد این سندروم و علل آن را در قالب سخنرانی در کنگره ارائه می کند گفت: وی نقش هدایت پنل این موضوع را با توجه به ارائه سمپوزیوم غدد و متابولیسم ایران در این کنگره دارد.

به گفته وی، که خود را یکی از بنیان گذاران رشته غدد و متابولیسم در ایران می داند گفت:در زمینه غدد و متابولیسم تحقیقات زیادی را در ایران انجام داده و شاگردان زیادی را در این عرصه پرورش داده است.

این استاد علوم زیستس دانشگاه خوارزمی اظهارداشت:زمانیکه وی در سال 1955 فارغ التحصیل از کشور انگلیس شد هنوز در ایران مقطع کارشناسی و دکترای این رشته در کشور نبود.

عریان، در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: وی به عنوان یک استاد پیکسوت و قدیمی طی 22 بارهر 2 سال یکبار در این کنگره حضور داشته است و در این کنگره ها ارتباط هورمون ها و اعصاب را بررسی کرده است.

نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در ایران با برپایی نمایشگاه محصولات دارویی باریج اسانس، تقدیر از محققین و پیشکسوتان فیزیولوژیست و فارماکولوژیست برتر کشور و سخنرانی اساتید برجسته این حوزه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.  

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.