پورمختار:

گزارش ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره "گردنه حیران" بزودی آماده می‌شود

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره پرونده زمین خواری گردنه حیران را تشریح کرد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره پرونده زمین خواری گردنه حیران، در روز گذشته خبر داد.

وی افزود: در این جلسه گزارش مسئولین مربوطه استماع شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه متذکر شد: استاندار اردبیل، نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نماینده وزارت راه، نماینده وزارت کشور و رئیس بنیاد مسکن در جلسه مذکور حضور یافتند و پیرامون پرونده گردنه حیران توضیحات خود را ارائه کردند.

پور مختار با بیان اینکه در شرایط فعلی نوعی ناهماهنگی بین مسئولین به چشم می‌خورد تأکید کرد:‌ باید حوزه اختیارات دهداری‌ها در صدور مجوزات ساخت و ساز تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به بررسی لایحه تغییرکاربری در جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان داشت: یکی از دلایل اصلی سوء استفاده‌گری در زمین خواری موضوع تغییرکاربری غیرقانونی است که بعضا توسط دهداری‌ها  صادر می‌شود. 

پورمختار با بیان اینکه در جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره پرونده گردنه حیران تصمیمات خوبی گرفته شد، تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد تا محدوده طرح‌های هادی روستایی کوچکتر شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: همچنین در جلسه مذکور اذعان شد که باید مسئولین در روستاها و دهداری‌ها در رابطه با ارائه طرح‌های هادی توجیه شوند تا بدانند که در چه مواردی باید مجوز صادر کنند.

پورمختار ادامه داد: همچنین در موضوع ساخت و ساز در اراضی کشاورزی واقع در طرح‌های هادی مقرر شد اگر قرار است در اراضی کشاورزی واقع در طرح های هادی ساخت و سازی صورت گیرد حتما مجوز لازمه را جهت تغییر کاربری کسب و مورد تأیید کمیسیون‌های ذیربط قرار گیرد، که بعضا این موارد در گردنه حیران به چشم می‌خورد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در رابطه با سایر مباحث ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در جلسه روز گذشته گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار است در رابطه با پرونده تخلفات زمین خواری در گردنه حیران به زودی گزارشی را آماده کند.

پورمختار در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تابحال در مورد پرونده گردنه حیران اشخاصی دستگیر شده‌اند و یا خیر گفت: تابحال کسی در رابطه با پرونده گردنه حیران دستگیر نشده ولی خوب برای تعدادی رأی صادر شده و کسانی که حکمی برای تخریب دریافت کرده‌اند قرار است احکامشان پیگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۳:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
حضورمتخصصین راه گشا است
آخرین اخبار