قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: تلاش داریم تا انتهای امسال (بهمن ماه) اعداد و ارقام را با متدولوژی صحیح اعلام کنیم تا مراجع غیر رسمی به صورت سلیقه‌ای و جهت‌دار در این مورد سیاه‌نمایی نکنند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز در وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز گفت:  از وضعیت مصرف موادمخدر و الکل در کشور ارقام و اعداد متفاوتی می‌شد که چندین حوزه در این باره گزارش‌های خود را ارائه دادند. تلاش خواهیم کرد از این به بعد اعداد آسیب‌های اجتماعی در یک مرکز تخصصی مورد توجه قرار بگیرد و آمار با استانداردهای رعایت شده برآورد شود.

وی افزود: نماینده وزارت بهداشت در این جسله متدلوژوی و تخمین خود را از مصرف موادمخدر و الکل در کشور اعلام کرد که البته این آمار با آمار ستاد مبارزه با موادمخدر تفاوت فاحشی داشت. به طوری که براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر تعداد معتادان یک میلیون و 350 هزار نفر و براساس متدولوژی وزارت بهداشت این رقم نزدیک 2 میلیون نفر اعلام شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در ادامه گفت: مسئله بعدی در این جلسه کودکان کار بود، متاسفانه به دلیل خلط مفهومی بین کودکان کار و کار کودکان، اعداد جهانی برای ما بسیار منفی و بالاست. کودکان کار به افرادی اطلاق می‌شود که در سن تحصیل هستند ولی تحصیل نمی‌کنند و ناچار به کارکردن می‌شوند، اما در مقابل کار کودکان که در روستاهای ما وجود دارد، تحصیل کودکان در مدرسه و اشتغال آنان در اوقات فراغت و کار در مزارع خانواده است. عدد جهانی برای ایران رقمی چند میلیونی از کودکان کار است که واقعی نیست و اصلا عدد ما میلیونی نیست. حتی آمار کودکان کار ایران بالای 150 هزار نفر هم نمی‌باشد. اما شاهدیم ارقام بین‌المللی درباره ایران دهها برابر این رقم است. نیمی از کودکان کار ایران خارجی هستند.

وی در ادامه افزود: ما باید تلاش کنیم تا خودمان این آمار را استخراج و تخمین‌ها را تولید کنیم، زیرا آمارهای بین‌المللی از بدترین روش‌ها و بدترین رتبه‌ها برای کشورمان استفاده می‌کنند. در برخی از موارد شاهد بوده‌ایم که 50 تا 60 مورد رتبه ما را منفی‌تر جلوه داده‌اند. در همین راستا تلاش داریم تا انتهای امسال (بهمن ماه) اعداد و ارقام را با متدولوژی صحیح اعلام کنیم تا مراجع غیر رسمی به صورت سلیقه‌ای و جهت‌دار در این مورد سیاه‌نمایی نکنند.

میرباقری در ادامه افزود: مسئله بعدی که در جلسه مطرح شد، موضوع مترو و تکدی‌گری و فروشندگی در آن بود که بابرنامه‌ریزی های شهرداری تهران تلاش خواهیم کرد این معضل را ابتدا در مترو و سپس در چهارراه‌ها و سطح شهر مرتفع کنیم. در همین راستا شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده است که در صورت همکاری‌های قوه قضائیه و نیروی انتظامی در یک دوره سه ماهه وضعیت تکدی‌گری را در مترو و سپس سطح شهر و چهارراهها بهبود بخشد.

قائم مقام وزارت کشور در امور اجتماعی خاطرنشان کرد: سواحل کشور و مسئله غرق شدن هموطنانمان در سواحل شمالی مورد دیگری بود که در این جلسه به آن پرداختیم، خوشبختانه طی دو سال گذشته با وجود افزایش 50 درصدی سفرها به سواحل کشور شاهد کاهش 50 درصدی میزان غرق شدن مردم بودیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: قائم مقام ، وزیر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار