در واکنش به حادثه آتش زدن خانه الدوابشه، فلسطینی‌ها قصد دارند جمعه آینده را «روز خشم» بنامند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، فعالان فلسطینی در واکنش به حوادث غم انگیز اخیر در فلسطین و پس از مرگ «ریهام الدوابشه» -- مادر کودک فلسطینی که به دست صهیونیست ها سوزانده شد – قصد دارند جمعه آینده را «روز خشم» بنامند.

چندی پیش شهرک نشینان افراطی با حمله به منزل الدوابشه در روستای «دوما» در کرانه باختری، آن را به آتش کشیدند. بر اثر این حمله سه نفر از اعضای این خانواده، از جمله پسر هجده ماهه آنها، به شهادت رسیدند. 

پس از این حادثه، پلیس رژیم صهیونیستی تعداد انگشت شماری از شهرک نشینان افراطی را بازداشت اما بلافاصله آزاد کرد. مردم فلسطین از این اقدام رژیم صهیونیستی بسیار خشمگین هستند. فعالان حقوق بشر از اقدام کند مقامات مسئول این رژیم در رسیدگی به این حادثه انتقاد می کنند. آنها می گویند اگر صهیونیست ها در این حادثه آسیب می دیدند، پلیس بهتر عمل می کرد.

رژیم صهیونیستی ادعا کرد تنها کمتر از 2 درصد از شکایات فلسطینی ها از شهرک نشینان صحت دارد. رژیم صهیونیستی مسئول حفظ نظم عمومی و امنیت فلسطینی ها در کرانه باختری است؛ اما تا کنون تنها به تعداد محدودی از شکایات فلسطینی ها رسیدگی شده است. بر طبق قانون جدیدی که پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب کرد، دریافت غرامت فلسطینی ها از شهرک نشینان غیر ممکن شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار