وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از خدمات زیرساختی رایانش ابری گفت: اساس اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی، انتخاب مردم ، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تحقیق و پژوهش بومی از زنجیره ایده تا تولید برای تجاری سازی است .

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی بشگاه خبرنگاران جوان، دکتر واعظی در مراسم رونمایی از خدمات زیرساخت رایانش ابری گفت: مردم خواهان فعالیت در این بخش هستند و ما از نوآوری و ایده های جدید حمایت می کنیم.
وزیر ارتباطات اظهار کرد : اگر بخواهیم کسب و کارمان را با سامانه رایانش ابری گره بزنیم، لازم است دستورالعمل روشنی در این زمینه وجود داشته باشد و همه نسبت به آن وفادار باشند.

همه باید به دستورالعمل رایانش ابری وفادار باشند

واعظی  ادامه داد:‌ اگر مردم و شرکتها را متصل به ابر می کنیم نباید اختلالی وجود داشته باشد و لازم است شبکه پهن باند کشور اصلاح و توسعه یابد.
وی با بیان اینکه لازم است برای توسعه Ict در کشور فقط نگوییم دولت؛ افزود: حمایت دولت لازم اما ناکافی است .
واعظی در خصوص حکم رهبری درباره  فضای مجازی  به دوبند این احکام اشاره کرده و گفت: دربند 4 آمده است؛ اهتمام ملی و همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری‌ها و صنایع کاملاً پیشرفته و رقابتی خصوصاً با استفاده و ایجاد رشته‌های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد،‌ متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، محتوایی و خدماتی در تمامی ابعاد فضای مجازی به‌ویژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی سالانه کشور.
وی به بند هشت این حکم اشاره کرد و ادامه  داد: احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب وکار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال‌زایی ونیز رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه نیز بسیار حائز اهمیت است.
واعظی ادامه داد:  رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی داشته اند که با مطالعه بر روی همه تحولات صنعتی و فناوریهای جهانی هیچ عرصه ای را سراغ ندارم که تحولاتش این چنین بر سبک زندگی ، مسایل اجتماع ، اقتصاد، امنیت و فرهنگ تاثیرگذار باشد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ "اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم همین اهتمامی که به صنعت هسته ای گذاشته ایم نسبت به صنعت فناوری اطلاعات نیز لازم است" و این شبیه سازی بسیار معنی دار است و نگاه واقع بینانه و هوشمندانه نظام را نشان می دهد.
واعظی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تمام امور اجرایی در این زمینه را به وزارت ارتباطات محول کردند و این رویداد مسئولیت وزارت ارتباطات و بخش Ict کشور را سنگین تر می کند .
وزیر ارتباطات تصریح کرد:  در هر کجا که هستیم و در هر مسئولیتی، چه دولتی و چه خصوصی، باید احساس کنیم نسبت به حرکت دنیا در زمینه فناوری های ارتباطی ، عقب هستیم .
وی به سیاست پسا تحریم دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: برنامه پسا تحریم  دولت بر بستر سیاستهای اقتصاد مقاومتی بنا نهاده شده است.
واعظی ادامه داد: اساس اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی انتخاب مردم ، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تحقیق و پژوهش بومی از زنجیره ایده تا تولید برای تجاری سازی است .
وی بر حمایت از تحقیق در دانشگاهها تاکید کرد و ادامه داد: باید به مثلث دولت ، دانشگاه ، شرکتهای خصوصی برای گسترش خدمات حوزه  ICT توجه کرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیتا سنتر کارخانه حوزه ICT است افزود:  هر چه دیتا سنتر افزایش یابد؛ رونق کسب و کار خدمات و سرویس ها بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه در توسعه فناوری های ارتباطی، در مقابل دنیا منفعل نیستیم؛ افزود: ملت ما از نظر علمی پیش رو است.
واعظی بر حمایت از پایان نامه های دکترا و ارشد به سمت تحولات 2020 و 2025 در عرصه Ict تاکید کرد و ادامه داد : هدف گذاری  دراین فناوری ها، بسیار عظیم است و باید از این سرمایه گذاریها در جهت ایجاد اشتغال جوان ها استفاده کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.